خوزنا : پاداش پايان خدمت بازنشستگان قسطي مي‌شود؟
سه شنبه، 12 مهر 1401 - 08:56     کد خبر: 152752

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از خبرآنلاين: در حالي كه برخي از بازنشستگان، پاداش پايان خدمت خود را دريافت نكرده‌اند كه برخي از اخبار درگوشي، از پيشنهاد پرداخت قسطي پاداش پايان خدمت حكايت دارد.

 

 

خبرها حاكي از آن است كه آن گروه از بازنشستگاني كه در سال گذشته بازنشست شده‌اند، تاكنون نتوانسته‌اند كه پاداش پايان خدمت خود را دريافت كنند.

اين در شرايطي است كه در روزهاي گذشته، زمزمه‌هاي پرداخت قسطي پاداش پايان خدمت بازنشستگان به گوش مي‌رسيد؛ تا جايي كه سازمان برنامه و بودجه به دليل كمبود اعتبار ريالي به برخي نهادها از جمله آموزش و پرورش پيشنهاد داده بود كه پاداش پايان خدمت بازنشستگاني كه سال قبل خاتمه خدمت داشته‌اند، اقساطي پرداخت شود.

 

 

بر همين اساس، آن‌طور كه ايلنا گزارش داده، قرار است رييس كميسيون آموزش مجلس جلسه‌اي فوري براي پرداخت پاداش پايان خدمت معلمان با رئيس كميسيون برنامه و بودجه داشته باشد.

روز يك‌شنبه شب، دهم مهرماه نيز وزير آموزش و پرورش به كميسيون آموزش مجلس فراخوانده شد و در اين نشست، نمايندگان به وزير اعلام كردند كه بايستي پاداش پايان خدمت يكجا پرداخت شود.

 

 

بازنشستگان تاكيد دارند كه پرداخت قسطي اصلا عادلانه نيست.

اين در شرايطي است كه ماه‌هاي ابتدايي سال، مقامات صندوق كشوري و مديران سازمان برنامه و بودجه وعده داده بودند كه معوقات بازنشستگان قبل از پايان شهريور واريز مي‌شود و حالا به نظر مي‌رسد تامين اعتبار براي پرداخت پاداش پايان خدمت بازنشستگان صورت نگرفته و اين امر بازهم به تعويق افتاده است.

 

 

برخي از بازنشستگان عنوان مي‌كنند: در ۶ ماه اول سال ارزش پول و نقدينگي به شدت كاهش يافت. بنابراين اگر قرار است پاداش پايان خدمت ما را در اين شرايط تورمي با شش ماه تاخير بپردازند، بهتر است ارزش آن را به روز حساب كنند و مابه‌التفاوت تاخير طولاني را به حساب بازنشستگان واريز نمايند.

 
 

پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها