خوزنا : كمبود سرم در كشور كذب است
سه شنبه، 12 مهر 1401 - 09:02     کد خبر: 152756

عضو هيات مديره انجمن داروسازان تهران با بيان اينكه كمبود سرم كذب است، گفت: با وجود همه نظارت‌هايي كه از سوي سازمان غذا و دارو و مجموعه‌هاي مرتبط انجام مي‌شود اما سبد فروشي و الزام به خريد برخي داروها كه مورد درخواست داروخانه‌ها نيست براي دريافت سرم از سوي شركت‌هاي توزيع كننده وجود دارد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از سازمان نظام پزشكي كشور، شهاب‌الدين جنيدي جعفري درباره سرم‌هاي تزريقي، اظهارداشت: گزارش‌هايي مبني بر اينكه توليدات در اين حوزه بيش از مصرف است به گوش مي‌رسد اما بازار دارويي به شرايط پايدار براي برخي اقلام از جمله سرم‌هاي تزريقي نرسيده است.

عضو هيات مديره انجمن داروسازان تهران اظهارداشت: اگر توليد و مصرف سرم شرايط نسبتا متعادلي دارد، به نظر مي‌رسد كه سهميه بندي باعث ايجاد بحران و جو كاذب شده است.

وي ادامه داد: اجراي طرح دارويار عملا از ايجاد وقفه در توليد داروهاي داخلي جلوگيري و رغبت در توليدكنندگان بومي را ايجاد كرد و اين امر نشان از توجه مسئولان به كيفيت بهتر توليدات داخلي دارد اما با وجود تلاش‌ها هنوز كمبود در برخي اقلام دارويي مشاهده مي‌شود.

جنيدي با بيان اينكه فعالان حوزه توليد و توزيع دارو نيز دغدغه‌ها و معضلات مربوط به توليد و توزيع داروهاي حجيم و سنگين و عدم سود آوري مناسب را مطرح مي‌كنند، تصريح كرد: اميد است با پيگيري‌هاي مستمر مسئولان و نظارت بيشتر، اين مشكلات رفع شود.

وي اضافه كرد: در حوزه سرم‌هاي تزريقي نيز در صورتي كه موجودي و توليدات سرم شرايط مناسبي دارد، مي‌توان با نظارت بيشتر بر توزيع و حتي اتمام سهميه‌بندي در صورتي كه كمبود كاذب وجود داشته باشد آن را مديريت كرد.

عضو مجمع عمومي سازمان نظام پزشكي به دستورالعمل درمان و تجويز منطقي سرم از سوي جامعه پزشكي و آگاه سازي مردم نسبت به دريافت دارو اشاره كرد و گفت: جامعه پزشكي و مردم بايد به اين امر واقف باشند كه لزوما براي رفع هر مشكل نياز به تجويز و مصرف دارو از جمله سرم نيست و گاهي اوقات با رعايت يكسري از اصول مي‌توان به هدف درماني مطلوب دست يافت.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها