خوزنا : اعلام برنامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي براي كمك به "رشد توليد"
سه شنبه، 1 فروردین 1402 - 10:33     کد خبر: 163886

مهرداد بذرپاش؛ وزير راه و شهرسازي در پيامي با تبريك سال جديد، برنامه‌ها و راهبردهاي اين وزارتخانه در راستاي حداكثرسازي كمك به توليد را تشريح كرد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، پيام وزير راه وشهرسازي به شرح ذيل است:

يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ يَا مُدَبِّرَ اللَّيْلِ وَ النَّهَارِ يَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَي أَحْسَنِ الْحَالِ

سال جديد را كه رهبر فرزانه انقلاب ؛ سال مهار تورم و رشد توليد، ناميدند به  ملت بزرگ ايران تبريك عرض مي‌كنم.

از اواخر سال 1401 كه توفيق خدمت در وزارت راه و شهرسازي نصيب شد، تلاش شد با مشاركت و تكيه بر خرد جمعي ، مسير دستيابي اين وزارتخانه به جايگاه سزاوار خود به عنوان «پيشران پيشرفت كشور» هموار و چشم انداز تحقق «ايراني قوي و آباد» ترسيم شود. ارتقاي ظرفيت‌هاي حمل‌ونقل،  كه ركن اصلي زنجيره ارزش توليد است و براي رونق و رشد توليد در كشور بايد زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل را به سرعت توسعه دهيم.

به همين منظور  براي تكميل كريدورهاي شمال به جنوب و شرق به غرب ،  چه جاده اي و چه ريلي و نيز تكميل كريدور ساحلي جنوب ، به سرعت اقدام خواهيم كرد. ارتقا و افزايش ظرفيت بنادر، مقدمه اي لازم براي توسعه اقتصاد دريا محور است كه با جديت در دستور كار خواهد بود.

همچنين نوسازي ناوگان جاده اي كشور براي حداكثر سازي كمك به توليد،  از نيازهاي اساسي شبكه حمل و نقل  است كه  به واسطه آن كيفيت و سرعت حمل كالا  ارتقا خواهد يافت.

به همت همكاران شريف و خدوم و زحمتكش كه اين روزها سخت مشغول خدمت به مردم عزيز در راهها و جاده ها و فرودگاه ها ، ايستگاه‌هاي راه آهن و بنادر و جاي جاي اين كشور هستند ، تلاش مي كنيم كه توليد را هر چه بيشتر ياري كنيم.

همچنين يكي از مسائل با اهميت در سبك زندگي و كيفيت زندگي مردم توجه ويژه به شهرسازي، معماري و تامين مسكن طبقات مختلف جامعه است.  در اين زمينه برنامه ريزي هاي منسجمي در حوزه  آماده سازي زمين، تهيه زيربناها و روبناهاي مورد نياز ، تسهيل در صدور مجوزها توام با توجه به كيفيت ساخت، مديريت قيمت تمام شده ، تامين مالي و به كارگيري حداكثري كنشگران بخش عمومي، خصوصي و مردمي صورت گرفته است.

توجه ويژه به الگوهاي شهرسازي و معماري برخاسته از تمدن ايراني-اسلامي، توجه به اقشار كم درآمد و بازآفريني بافت هاي فرسوده، ناكارآمد و ساماندهي سكونتگاه هاي غير رسمي و بافت هاي قديمي و استفاده از روش‌ها و فناوري‌هاي نوين ساخت و نوآوري در مشاركت و تامين مالي از اهم سياست‌هاست.

برداشتن موانع از سر راه مردم ، تقويت بخش خصوصي و سرمايه گذاران براي نقش آفريني و ايجاد انسجام و هماهنگي در همه اركان دولتي و بخش عمومي غير دولتي خصوصاً شهرداري‌ها براي شتابدهي به اين حركت مردمي و ملي در جهت رسيدن به ايران قوي وسرافراز باشد. اميد دارم سال 1402 سالي پربركت و مبارك براي همه مردم عزيز كشورمان باشد. ايران را با هم خواهيم ساخت.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها