خوزنا : مردم «دژاگه» را به‌عنوان بهترين لژيونر ايراني برگزيدند/ گزارش برنامه نود
سه شنبه، 3 دی 1392 - 05:23     کد خبر: 32113

مسابقه پيامكي اين هفته نود به انتخاب بهترين بازيكن لژيونر ايراني سال ۲۰۱۳ اختصاص داشت كه مردم در ميان پنج گزينه آزمون، شجاعي، دژاگه، داوري و جهانبخش اشكان دژاگه را به عنوان بهترين لژيونر سال برگزيدند

عادل فردوسي پور طبق روال هميشگي برنامه‌اش ساعت ۲۲:۳۰ امشب با برنامه نود مهمان تلويزيون‌هاي مردم بود. بررسي بازي‌هاي هاي هفته نوزدهم ليگ برتر به همراه ساير حواشي فوتبال ايران موضوع برنامه امشب نود بود.


به گزارش تابناك، فردوسي‌پور ضمن تسليت گفتن اربعين حسيني در ابتداي اين برنامه اين تذكر را داد كه برنامه هفته بعد به دليل همزماني با شب وفات پيامبر گرامي اسلام شنبه پخش خواهد شد و نه دوشنبه.


در ابتداي برنامه سوال پيامكي اين هفته پخش شد كه با توجه به پايان سال ۲۰۱۳ ميلادي موضوع اين مسابقه بررسي عملكرد بازيكنان ايراني شاغل در ليگ‌هاي اروپايي بود كه بينندگان اين برنامه مي‌بايست از بين گزينه‌هاي سردار آزمون، دانيال داوري، اشكان دژاگه، عليرضا جهانبخش و مسعود شجاعي يكي را به عنوان بهترين بازيكن سال انتخاب كنند.


 نكته جالب اين مسابقه غيبت نام رضا قوچان‌نژاد در ميان گزينه‌هاي اين مسابقه بود كه البته با توجه به بازي نكردن او براي تميش در اين فصل منطقي به نظر مي‌آمد.


محمود رفيعي كارشناس داوري اين برنامه بود كه در ابتداي برنامه به همراه فردوسي‌پور قرعه‌كشي مسابقه هفته قبل را انجام دادند. حضور فغاني در جام باشگاه‌هاي جهان و قضاوت بازي رده‌بندي و كارت قرمز معروف او به رونالدينو موجب شد تا فردوسي‌پور ارتباط تلفني با فغاني برقرار كند و ضمن بررسي وضعيت آن بازي از شانس بالاي فغاني براي حضور در جام‌جهاني خبر داد و اينكه تكليف داورهاي جام‌جهاني در ماه ژانويه ۲۰۱۴ مشخص خواهد شد.


پخش اولين گزارش نود درجه نخستين بخش برنامه نود بود كه شوخي‌هاي فردسي‌‌پور با دايي و غلامپور از نكات جالب اين گزارش بود. پخش خلاصه بازي استقلال خوزستان و ملوان بندر انزلي نخستين بازي از هفته نوزدهم بود كه در برنامه امشب پخش شد. بلافاصله بعد از اين بازي خلاصه بازي ذوب‌آهن اصفهان و مس كرمان پخش شد.


در ادامه اين برنامه و در راستاي سوال برنامه گزارشي از عملكرد بازيكنان ايراني ليگ‌ها اروپايي پخش شد كه حاوي نكات جالبي بود. جالب‌ترين نكته اين گزارش نمره كيكر در نيم فصل بوندس‌ليگا به دانيال داوري بود كه او را به عنوان بهترين بازيكن نيم‌فصل براينشوانگ معرفي كرده بود. اعلام قيمت تقريبي بازيكنان ايراني ليگ‌هاي اروپايي در اين گزارش هم از نكات جالب اين برنامه بود كه دژاگه با قيمت تقريبي ۳.۵ ميليون يورو گرانقيميت‌ترين لژيونر فوتبال ايران شد.


در ادامه برنامه به مناسبت درگذشت بيوك جديكار، پيشكسوت تيم استقلال، گزارشي از زندگي او به همراه تصاوير آرشيوي از يكي از مصاحبه هاي قديمي جديكار، پيش از ابتلا به آلزايمر، پخش شد.


بررسي داوري دو بازي كه خلاصه بازي آن‌ها پخش شد بخش بعدي نود بود. تنها نكته اين بخش در خصوص گل تساوي تيم مس كرمان بود كه بازيكنان ذوب‌آهن گل مس را مشكوك به آفسايد دانستند كه رفيعي، كارشناس داوري برنامه، اين صحنه را آفسايد ندانست و گل را صحيح اعلام كرد.


خلاصه بازي پرسپوليس و سايپا بخش بعدي برنامه نود بود. در گزارشي كه از حواشي اين بازي پخش شد ماجراي تغييرات مديريتي در پرسپوليس و همچنين تبرئه دايي از سوي كميته استيناف از موضوعات مهم اين گزارش بود. خوش‌نظر، سرپرست تيم سايپا از معترضان اين حكم بود كه دايي هم البته با همان ادبيات خاص خود به آن پاسخ داد.خوش‌نظر ذر ارائه اين گزارش البته اعتراضات شديدتري را به داوري اين بازي هم وارد دانست كه در بخش‌هاي مختلف پخش خلاصه اين بازي حرف‌هاي او پخش شد.


موضوع بخشيده‌ شدن حكم علي دايي از سوي كميته استيناف موجب شد تا صالحي، رئيس كميته استيناف مهمان تلفني اين برنامه شود و در خصوص اين ماجرا توضيحاتي را ارائه كند.


صالحي با اشاره به اين نكته كه وكيل دايي در جلسات دادرسي اعلام نكرده بود كه همه حرف‌هاي دايي ضميمه پرونده نشده. به اين ترتيب با حضور دايي و صالحي در جلسه روز سه‌شنبه مشخص شد كه در حرف‌هاي دايي هيچ توهيني متوجه تيم سپاهان نشده است و به اين ترتيب دايي در خصوص شكايت باشگاه سپاهان بخشيده شد.


فردوسي پور در ادامه اين گفت‌وگو چند بار با گوشه و كنايه قصد داشت به صالحي بقبولاند كه استيناف اشتباه كرده و حتي در بيانيه خود هم به صورت ضمني اعلام كرده كه اشتباه نموده است كه البته صالحي آن را نپذيرفت.


بررسي داوري بازي پرسپوليس و سايپا بخش بعدي بازي بود كه رفيعي در اين بخش معتقد بود خطايي كه روي صادقيان صورت گرفت يك پنالتي به سود پرسپوليس بايد گرفته مي‌شد كه اين اتفاق نيفتاد. همچنين در خصوص گل پرسپوليس هم اعلام شد كه قبل از به ثمر رسيدن اين گل خطايي روي بازيكن سايپا صورت گرفته بود.


بعد از اين برنامه و در حالي كه صالحي هنوز پشت خط اين برنامه بود گزارشي از وضعيت دعواي تيم البدر كنگ و مس سونگون ورزقان كه يكي از پرونده‌هاي مهم اين روزهاي فوتبال ايران است پخش شد.


حرف‌هاي عجيب كفاشيان در كنار حرف‌هاي صريح بهروان كه از مسائل پشت پرده در خصوص اين پرونده روايت داشت به همراه صحبت‌هاي مهدي محمدنبي كه در اين برنامه هم از سوي فردسي‌پور به داشتن كشوي جادوي متهم شد از بخش‌هاي مختلف اين گزارش بود.


كفاشيان در بخش پاياني مصاحبه خود گفت كه تيم البدر در جنوب كشور سرمايه‌گذاري كرده و زمين و ورزشگاه ساخته و تماشاگر و علاقه‌مند فراوان دارد و صلاح نبود كه اين تيم به دسته پايين‌تر برود.


فردوسي‌پور با اشاره به همين حرف‌هاي كفاشيان گفت كه اين حرف‌هاي كفاشيان نشان دهنده وضعيت حاكم بر فدراسيون فوتبال ايران است.
ادامه اين برنامه به گفت‌وگوي صريح فردوسي‌پور و صالحي سپري شد كه هم موضوع پرونده مس سونگون و البدر و همچنين ماجراي پرونده دايي گذشت و اينكه فردوسي‌پور فدراسيون را به كشتن زمان براي اجرا نشدن حكم متهم كرد، گذشت. بخش مهم اين گفت‌وگو جايي بود كه فردوسي‌پور به صالحي توصيه كرد كه در كميته استيناف استقلال داشته باشد و تحت تاثير فشارها و توصيه‌ها قرار نگيرد و از احكام خود با قدرت دفاع كند.


يكي از گزارش‌هاي جالب اين برنامه گزارشي از حاشيه بازي سپاهان و تراكتورسازي بود. جايي كه تماشاگران تراكتورسازي پيش از بازي از هواداران سپاهان پذيرايي ويژه‌اي به عمل آوردند و شعار «تراكتور،سپاهان، دو قهرمان ايران» در اين گزارش از سوي تماشاگران اين دو تيم سر داده مي‌شد.


پس از پخش اين گزارش خلاصه بازي تراكتور سازي و سپاهان در تبريز پخش شد. بازي كه سپاهان در دقايق پاياني برابر ميزبان خود به برتري دست يافت.


مهمان ويژه برنامه نود، شجاع خليل‌زاده بازيكن جوان تيم سپاهان بود كه فردوسي‌پور گفت‌وگوي جالبي با او را ترتيب داد. خليل‌زاده، مدافع سپاهان كه گلي در اين فصل به ثمر نرسانده و اظهار نظر جالبي گفت كه اگر توپ‌هايش راه دروازه مي‌شد الان آقاي گل ليگ بود كه فردوسي‌پور به كنايه به او گفت كه اين فصل اصلا توپي به سمت چارچوب زدي يا نه؟


گفت‌وگوي پينگ‌پنگي فردوسي‌پور خليل‌زاد در بخش نخست نود به شوخي‌هاي فراوان عادل با بازيكن شمالي سپاهان گذشت. در ميانه اين گفت‌وگو گزارش نود تا نود منتشر شد كه گزارش وضعيت مصدوميت جواد نكونام و همين‌طور ماندن يا نماندن ساموئل در كنار گزارش وضعيت لژيونرهاي ايران از مهم‌ترين بخش‌هاي اين گزارش بود.


بعد از پخش اين گزارش عادل فردوسي‌پور تماس تلفني با پدر آريا جسور هاسه گاوا برقرار كرد و از او در خصوص وضعيت حضور آريا در ايران گفت‌وگو كرد كه پدر آريا از مشكلات ويزايي اين بازيكن براي حضور در تيم ملي سخن گفت و اينكه قوانين ژاپن بازيكن دو مليتي را قبول نخواهد كرد و در صورت حضور وي در تيم ملي ايران وي امكان حضور در ژاپن را از دست خواهد داد. با اين حال در حال بررسي وضعيت حضور وي در تيم ملي هستند.


بعد از بخش دوم گفت‌وگوي فردوسي‌پور و خليل‌زاد دومين گزارش نود تا نود پخش شد.


خلاصه بازي استقلال صبا و استقلال بخش بعدي برنامه بود. گزارش حواشي اين برنامه در خصوص عدم استقبال مردم قم از تيم صبا بود كه مردم قم هچ علاقه اي به اين تيم ندارند و آن را تيم شهرشان نمي‌دانند. غلامرضا عنايتي آقاي گل پا به سن گذاشته تيم صبا در بخشي از اين گزارش اعلام كرد كه علاقه‌مند است فوتبالش را در استقلال به پايان برساند.


حواشي كه در اين هفته ها براي مديريت استقلال و پرسپوليس پيش آمد موجب شد تا گزارشي از مصاحبه هاي محمد رويانيان و علي فتح‌الله زاده پخش شد كه هر دو مدير از طرح‌هاي اقتصادي خود درآمدزايي تيم‌شان سخن گفتند.


بعد از اين گزارش محمد رويانيان روي خط اين برنامه آمد تا در خصوص وضعيت ماندن يا رفتنش در پرسپوليس سخن بگويد. عادل فردوسي‌پور پيش از اين مصاحبه اين سوال را مطرح كرد كه چرا هر وقت پرسپوليس در شرايط مطلوبي قرار مي گيرد تغييرات مديريتي در دستور كار قرار مي‌گيرد.


عادل فردوسي‌پور در بخش نخست اين گفت‌وگو از رويانيان پرسيد كه در زماني كه شما به امارات سفر كرده بوديد هيئت مديره در جلسه اي شما را بركنار كرده و پروين را به عنوان مديرعامل برگزيد بود و از رويانيان خواست تا با پاسخ كوتاه مثبت و منفي اين مسئله تاييد يا رد كند. رويانيان اعلام كرد كه من هم اين موضوع را شنيده‌ام. گرچه در گفت‌وگو با پروين وي اين موضوع را تاييد نكرد.


با اين حال رويانيان تلويحا كودتا در هيئت مديره عليه خودش را تاييد كرد. در ادامه رويانيان به قول خودش با يك فلاش‌بك و خيلي هنرمندانه پيشينه اختلافات در پرسپوليس را تشريح كرد.


فردوسي پور با مطرح كردن اين موضوع كه اعضاي هيئت مديره چندان رابطه دوستانه‌اي با شما نداردند پرسيد كه چرا دولت قبل و دولت جديد علاقه‌اي به همكاري با شما ندارند و موضوعات مربوط به بركناري رويانيان را سياسي ندانست.


رويانيان در پايان اعلام كرد كه ماندنش در اين تيم منوط به پرداخت بودجه اين تيم است گرچه فردوسي‌پور به كنايه به او گفت كه شما چندان هم بدتان نمي‌آيد كه در اين تيم بمانيد و استعفاهايتان تا حدي در راستاي اين هدف است. تماس فردوسي‌پور با جمشيدي، عضو هيئت مديره پرسپوليس هم بي نتيجه بود.


با پايان گفت‌وگو با رويانيان بررسي داوري بازي تراكتورسازي و سپاهان پخش شد.


گزارش بازي نفت تهران و راه‌آهن بخش ديگري از برنامه بود.اعتراض ابراهيم‌زاده و رئيسي‌كيا، مربي و سرپرست تيم راه‌آهن به اخراج و جريمه مربي اين تيم بخش مهم و جالب اين گزارش بود.


آمار مسابقه پيامكي نود در بخش‌هاي مختلف بازي پخش شد كه در همه آنها اشكان دژاگه با يك اختلاف چشمگير از ساير رقيبانش پيش بود. طبق آخرين آمار اشكان دژاگه با ۷۴ درصد آرا در ثدر قرار داشت و با اختلاف چشمگيري عليرضاجهانبخش با ۱۱ درصد در رتبه دوم قرار داشت و مسعود شجاعي با كب ۵ درصد آرا در جاگاه آخر قرار گرفت.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها