خوزنا : هشدار نماينده مجلس: اگر تالاب شادگان خشك شود طوفان نمك مي آيد
یکشنبه، 2 مهر 1396 - 16:36     کد خبر: 71168

نماينده مردم شادگان در مجلس گفت: تا كي بايد شاهد از بين رفتن مزارع، نخلستان‌ها، تالاب‌ها و رودخانه‌ها، بيكاري و مهاجرت جوانان‌مان باشيم؟ اگر اين روند ادامه يابد در آينده نزديك همه شهرستان‌هاي استان خالي از سكنه خواهد شد.


به گزارش ايسنا، مجيد ناصري‌نژاد در نطق ميان دستور امروز (يكشنبه) مجلس شوراي اسلامي، گفت: با اطاعت كامل از مقام معظم رهبري و رهبري‌هاي داهيانه ايشان، پيروزي‌هاي خوبي نصيب محور مقاومت شد كه نشان از نصرت الهي دارد.

وي افزود: هر وقت مومنان به نصرت الهي ايمان پيدا كردند و در راه خدا محكم گام برداشتند، پيروز شدند. ملت ايران از ابتداي پيروزي انقلاب محكم ايستاده است و هر چه رهبري و مسئولان گفتند، گوش كردند، بايد قدر اين ملت را بدانيم. بايد از رهبري به طور كامل پيروي كنيم كه اگر چنين باشد به پيش خواهيم رفت.

نماينده مردم شادگان در مجلس بيكاري و اشتغال را دغدغه جامعه ايران دانست و افزود: بايد براي اشتغال گام‌هاي جدي برداشت و برنامه‌هاي مدون داشت. دولت نتوانسته به وعده‌هاي خود در اين زمينه عمل كند. بيكاري، فقر، ياس و مشكلات اخلاقي از نتايج مشخص بيكاري است. هنوز نتيجه قابل ملاحظه‌اي در سال اقتصاد مقاومتي در اين زمينه نداريم. بايد از مديران كارآمد، خلاق، انقلابي و تكيه بر توان داخلي براي اشتغال چاره‌انديشي كنيم.

اين عضو كميسيون انرژي مجلس محيط زيست و كشاورزي را از ظرفيت‌هاي استان براي حل مشكل بيكاري دانست و اظهار داشت: اين مسئله در استان خوزستان به دليل عدم استفاده درست از منابع آبي و توزيع نامناسب آن موجب نابودي محيط زيست شده است. خوزستان ديگر آب ندارد و فقط آفتاب دارد. رودخانه‌هاي پر آب و مزارع و كشاورزي استان از بين رفته و مردم در حال مهاجرت هستند. اين وضعيت خود به مسئله‌اي بحران‌زا مبدل شده است.

وي، طوفان نمك را يكي از بحران‌هاي جدي استان دانست كه در صورت خشك شدن تالاب شادگان ايجاد خواهد شد.

ناصري‌نژاد اظهار داشت: مسئولان بايد به خود بيايند. ما خواهان ايجاد فرصت‌هاي جديد شغلي نيستيم. مي‌گوييم فرصت‌هاي فعلي از دست نرود.

نماينده شادگان با بيان اينكه مردم از انتقال آب از استان خوزستان ناراضي هستند، گفت: دغدغه‌مان بحث انتقال آب و محيط زيست است. دولت كي مي‌خواهد اقدام عملي و قابل لمس انجام دهد؟ مردم از مصوبات غيراجرايي به شدت خسته هستند. اگر مشكل آب زراعي شهرستان شادگان حل نشود، مزارع شهرستان از بين مي‌رود.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها