خوزنا : پيشنهاد جديد مجلس براي حذف يارانه نقدي
شنبه، 27 آبان 1396 - 16:49     کد خبر: 72917

خبرگزاري تسنيم:سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس از پيشنهاد جديد نمايندگان براي حذف يارانه نقدي در سال ۹۷ خبر داد.

محمدمهدي مفتح سخنگوي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از دولت در حذف نكردن يارانه پردرآمدها، گفت: براساس آنچه كه در مجلس، در بودجه‌هاي سنواتي سال‌هاي قبل و امسال به دولت تكليف شده، مي‌بايست يارانه پردرآمدها و افرادي كه نيازي به مبلغ يارانه‌هاي نقدي براي گذران زندگي‌شان ندارند، حذف شود.

وي افزود: در بودجه امسال ضوابطي قرار داديم كه دولت بتواند براساس آن، يارانه پردرآمدها را حذف كند، آنچه كه در مجلس رأي‌گيري شده و اكثريت نمايندگان رأي داده‌اند، مي‌توان استنباط كرد كه نظر مجلس بر حذف يارانه‌ افراد پردرآمد است.

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس به تعريفي از افراد پردرآمد براي حذف يارانه‌هاي نقدي پرداخت و گفت: تعريف ما از افراد پردرآمد اين است كه نيازي به گذاران زندگي‌شان با مبلغ يارانه نقدي ندارند، كه دولت طبق اختياري كه مجلس برايش تكليف كرده، مي‌تواند نسبت به حذف يارانه اين افراد اقدام و مقداري از مبالغي كه به دست مي‌آيد را صرف افزايش يارانه افراد نيازمند كند.

مفتح تأكيد كرد: طبق تكليفي كه در بودجه امسال و سال‌هاي قبل برعهده دولت قرار داده‌ايم، مي‌بايست بخشي از مبالغ حذف يارانه پردرآمدها صرف كارهاي عمراني و اتمام طرح‌هاي نيمه‌تمام شود.

وي ادامه داد: دولت مي‌بايست در برنامه‌ها و تصميماتي كه اتخاذ مي‌كند، موضوع حذف يارانه پردرآمدها را به سمت عملياتي شدن پيش ببرد و كساني را كه نيازي به يارانه‌هاي نقدي ندارند را حذف كند.

سخنگوي كميسيون برنامه و بودجه مجلس در پايان خاطرنشان كرد: پيشنهاد ما به دولت براي تدوين بودجه سال آينده نيز اين است كه نسبت به حذف يارانه پردرآمدها اقدام كند و مبالغ آن را صرف افراد نيازمند و اتمام طرح‌هاي نيمه‌تمام كند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها