خوزنا : منوچهر پوراحمد درگذشت
یکشنبه، 1 بهمن 1396 - 03:50     کد خبر: 74716

ايسنا:منوچهر پوراحمد ـ تهيه‌كننده و كارگردان تلويزيون ـ بامداد امروز ـ شنبه ـ ۳۰ دي ماه درگذشت.

او برادر كيومرث پوراحمد، كارگردان شناخته شده سينما و تلويزيون بود كه در سال‌هاي گذشته خودش هم در حوزه كارگرداني و تهيه‌كنندگي تلويزيون فعاليت داشت.

كيومرث پوراحمد درگذشت برادرش را تاييد كرده است.

همچنين بر اساس پيگيري‌ها، پيكر مرحوم منوچهر پوراحمد در نجف آباد اصفهان به خاك سپرده مي‌شود.

آخرين «ستاره شب» از جمله سريال‌هايي است كه ۲۳ سال قبل توسط منوچهر پوراحمد كارگرداني شد و روي آنتن رفت. داوود رشيدي، هما روستا و اكبر عبدي از جمله بازيگران اين سريال بودند.

اين سريال از بيماري ايدز صحبت مي‌كرد و همين ويژگي آن را به مجموعه‌اي منحصر به فرد در آن روزها تبديل كرد. «آخرين ستاره شب» در سال‌هاي اخير بار ديگر از تلويزيون پخش شده است.

«مهمان‌پذير طوبي» ديگر مجموعه‌اي است كه حاصل همكاري مشترك برادران پوراحمد است. اين مجموعه تلويزيوني سال ۱۳۸۱ توسط علي شوقيان كارگرداني شد. نويسندگي اين سريال را كيومرث پوراحمد و تهيه‌كنندگي آن را منوچهر پوراحمد عهده‌دار بودند و در نوروز ۱۳۸۳ از شبكه يك پخش شد.

منوچهر پوراحمد در سال ۹۳ مصاحبه‌اي انجام داده و در پاسخ به اينكه چرا اين سال‌ها خبري از او نيست، گفته است: نزديك به چهار سال است كه بخاطر افسردگي خانه‌نشين شده‌ام و حتي براي انجام امور ضروري هم بيرون نمي‌روم. بيماري ديابت، عمل قلب باز و ناراحتي چشم، مزيد بر علت شد كه چندان تمايلي به حضور در مجامع نداشته باشم. تقريبا ۵۰ سال است كه از ناراحتي قلبي رنج مي‌برم. ضمن اينكه مشكلات معده هم برايم گاهي قابل تحمل نيست و ماندن در خانه برايم خوشايندتر است.

«خاله خانم»، «آخرين ستاره شب»، «ازدواج پر ماجرا»، «عروسي ۷۷»، «در انتهاي شب» و «تصميم نهايي» از جمله سريال‌هايي است كه در اين سال‌ها توسط پوراحمد تهيه شده است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها