خوزنا : كلاهبرداري با هك كردن مودم‌هاي خانگي
پنجشنبه، 31 خرداد 1397 - 08:38     کد خبر: 78568

ايسنا نوشت: رئيس مركز تشخيص و پيشگيري پليس فتا گفت: بسياري از كلاهبرداري هاي اينترنتي از طريق هك مودم هاي همراه و خانگي مردم انجام مي شود و در نهايت صاحبان آن بايد پاسخگوي مقامات قضايي باشند.

سرهنگ علي نيك نفس افزود: كاربران اينترنتي براي جلوگيري از هك مودم هاي همراه و خانگي خود از سيستم رمز گذاري استفاده كنند و بايد با ارتقاء امنيت سيستم هاي خود مانع از سوء استفاده كلاهبرداران به نام آنها شوند.

وي گفت: ناآگاهي كاربران اينترنتي نسبت به تامين اينترنت wifi موجب سوء استفاده مجرمانه از اين فناوري شده به گونه اي كه علاوه بر زيان هاي مادي، تبعات قانوني براي افراد به همراه خواهد داشت.
وي حسن اعتماد بيش از حد يا كم دقتي هموطنان را علت اصلي وقوع چنين جرايمي عنوان كرد و اظهار داشت: يكي از مواردي را كه كاربران كمتر به آن توجه دارند انتخاب پسورد(رمزگذاري) مناسب براي مودم هاي وايرلس يا « ADSL» است.
رئيس مركز تشخيص و پيشگيري پليس فتا گفت: نداشتن اطلاعات كافي از نحوه استفاده صحيح از مودم هاي «ADSL» و انجام تنظيمات امنيتي دردسرهاي زيادي را براي كاربران به وجود مي آورد. مجرمان سايبري با بكارگيري و سوء استفاده از اكانت اينترنتي افراد مرتكب جرم مي شوند در حالي كه فرد قرباني بايد در مقابل مقام قضايي پاسخگوي عملي باشد كه آن را انجام نداده است.
اين مقام انتظامي ادامه داد: كاربران و استفاده كنندگان از مودم هاي وايرلس و «ADSL» در قبال اكانت خود مسئول هستند و بنابراين كاربران بايد در مورد امنيت wifi به نكاتي همچون استفاده از يك پسورد قوي (wpa) قوي و امن (تركيبي از اعداد، حروف و علامت) و نيز استفاده از يك نام مستعار توجه داشته باشند.
سرهنگ نيك نفس گام ديگر افزايش امنيت مودم كاربران را مخفي سازي ssid يا به اصطلاح خاموش كردن ssid broadcasting عنوان كرد و گفت: كاربران مي توانند در تنظيمات مربوط به وايرلس مودمشان اين گزينه را پيدا كرده و با خاموش كردن اين قابليت نام مودم خود را از ليست وايرلس ها ناپديد كنند.
رئيس مركز تشخيص و پيشگيري پليس فتا از كاربران و شهروندان خواست در صورت مواجهه با موارد مشكوك آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش مركز فوريت هاي سايبري لينك ثبت گزارشهاي مردمي به پليس فتا اعلام كنند.

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها