خوزنا : متخصص دزدي از لكسوس و بنز: در تركيه دوره ديدم
سه شنبه، 23 مرداد 1397 - 20:02     کد خبر: 79475

نابغه‌اي كه تخصص و مهارت بالايي در خودروهاي مدل بالا مثل لكسوس، جنسيس و ... داشت به همراه ۴ همدستش كه قطعات كمياب موتوري اين خودروها را با مهارت بالايي به سرقت مي‌بردند دستگير شد. پسر ۲۹ ساله‌اي كه مدعي است دوره‌هاي ويژه‌اي در دبي و تركيه ديده.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، خودش مي‌گويد آنقدر پول دارد كه دنبال دزدي نباشد؛ هيچ چيزي هم در زندگي‌اش كم ندارد؛ از ماشين و خانه گرفته تا پول؛ ولي با اين حال دستبند به دست كنار 4 نفر در گوشه حياط نشسته؛ به اتهام آموزش سرقت.

افسر پرونده‌اش مي‌گويد تخصص‌اش خودروهاي خارجي مدل بالاست؛ جنسيس، لكسوس شاسي بلند، بي‌ام‌و و حتي بنز؛ نابغه‌اي است براي خودش.

سرش را تراشيده و ريش نسبتاً بلندش تا روي يقه تي‌شرت قرمز رنگش كش آمده؛ نه اعتياد دارد نه سابقه؛ به قول خودش اصلاً كلاسش به دزدي نمي‌خورد. قيافه‌اش غلط‌ انداز است ولي وقتي حرف مي‌زند تازه مي‌فهمي كه راست مي‌گفته؛ خوش اخلاق و مودب... مي‌گويد هيچ ماشيني نيست كه نشود آن را دزديد؛ فقط بايد بلد باشي و تجهيزاتش را داشته باشيد. مشكل من اين است كه نفر اول ايرانم.

- چند سالته؟

29 سال.

- براي چي اينجايي؟

من متخصص خودروهاي مدل بالام؛ زير و بمشان را مي‌دانم؛ يك روز يكي از مشتريانم با يك دزد آمده بود پيشم؛ اصرار كرد كه راه و چاه دزديدن يك قطعه خاص و كمياب خودروهاي لكسوس و جنسيس را به آنها بگويم؛ اولش قبول نكردم ولي وقتي اصرار كردند؛ گفتم.

- همين؟ خودت چيزي ندزديدي؟

من فقط يادشان دادم؛ همين؛ بعدش هم آن ها قطعه را مي‌آوردند و من روي ماشين‌هايي كه مي‌خواستند نصب مي‌كردم.

- چه قطعه‌اي؟

كروز كنترل لكسوس.

- قيمتش چقدره؟

كميابه؛ توي بازار سخت پيدا ميشه؛ اگر هم پيدا بشه حدود 30 ميليون تومن.

- از كجا بلد بودي؟

من متخصص اين كارم؛ نفر اول ايران؛ دوره‌هاي مختلفي توي دوبي و تركيه ديدم. من فقط بهشون ياد دادم كه چهار تا پيچ را از كجا و چطور باز كنند.

- واقعاً اينقدر كار بلدي؟

آره؛ هفته پيش ساعت 12 شب يكي بهم زنگ زد؛ ماشين عروسشان از همين مدل بالاها بود. عروس و داماد بيرون ماشين بودند و ماشين قفل شده بود و سوئيچش هم گم شده بود؛ گفتم 500 هزار تومن مي‌گيرم بازش مي‌كنم؛ رفتم و چون عروس و داماد بودند 400 هزار تومن گرفتم و مشكل را حل كردم.

من هيچ كاري نكنم ماهي 10 تومان تا 18 تومان درآمد دارم.

- خب پس چرا اين كار رو كردي؟

(سكوت)

- تخصصت چه ماشينيه؟

همه ماشين‌هاي مدل بالاتر از 2013.

- خب همه تصور مي‌كنند كه اين خودروها، خودروهاي امني است و كسي نمي‌تواند آن‌ها را سرقت كند؟

اين اشتباهه؛ اگر تخصص‌اش را داشته باشند، هيچ نشدي وجود ندارد؛ مثلاً اين بچه‌ها حدود يك ساعت براي سرقت كروز كنترل وقت نياز داشتند ولي اگر من مي‌خواستم، در كمتر از 10 ثانيه كار تمام بود.

افسر پرونده‌اش مي‌گويد: يك سال است كه ما درگير اين پرونده بوديم و نهايتاً 4 نفر از افراد اين باند شامل 2 زن و 2 مرد دستگير شدند. اين فرد با 2 مرد دستگير شده در ارتباط بوده و زن‌هاي دستگير شده هم در 20 فقره سرقتي كه انجام دادند، يا نقش به‌پا را داشتند، يا با ترفندهايي خاص، مالك خودرو را از خودرو جدا كرده و زمان لازم براي سرقت را در اختيار همدستانشان قرار مي‌دادند.

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها