خوزنا : مكالمه از ايران به عراق، دقيقه‌اي ۹۰۰ تومان
جمعه، 27 مهر 1397 - 10:07     کد خبر: 80444

خبرگزاري ايسنا:وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از كاهش نرخ مكالمه از ايران به عراق به دقيقه‌اي ۹۰۰ تومان به مناسبت اربعين خبر داد.

 محمدجواد آذري جهرمي در اينستاگرام خود درباره امكانات فراهم‌شده براي اربعين اظهار كرد: مذاكرات سياسي گسترده‌اي در سال جاري با هيئت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق به منظور تسهيل ارتباطات اربعين داشتيم. با توافق صورت گرفته، قيمت ارتباطات بين ايران و عراق و بالعكس كاهش يافته است. بر اين اساس، نرخ مكالمات صادره ايران به عراق از دقيقه‌اي ۳۰۰۰ تومان به دقيقه‌اي ۹۰۰ تومان براي ايام اربعين حسيني كاهش يافت.
وي با بيان اينكه ظرفيت ارتباطاتي دو كشور به دو برابر گذشته ارتقا يافته، توضيح داد: در ۱۰ نقطه از مسير نجف به كربلا، با همكاري شركت‌هاي اينترنتي عراق واي‌فاي رايگان براي زوار فراهم است. صحن حضرت زهرا سلام الله عليها نيز در دو روز آينده به واي‌فاي مجهز خواهد شد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به مشكلات افزايش هزينه ديتاي سيم‌كارت‌هاي ايراني در عراق، بيان كرد: با افزايش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومينگ و بويژه رومينگ ديتا بسيار گران خواهد بود. توصيه مي‌كنم براي صرفه‌جويي در هزينه‌ها، زوار عزيز حتما از سيم‌كارت‌هاي عراقي استفاده كنند.

جهرمي همچنين با بيان اينكه تماس از ايران به عراق مقرون به صرفه‌تر است، افزود: در ساعات پيك كه از ساعات غروب آغاز و تا يك بامداد ادامه مي‌يابد، از تماسهاي غيرضرور بپرهيزيد. عليرغم همه تمهيدات اپراتورهاي عراقي، در مسير نجف به كربلا در ايام منتهي به اربعين، با شلوغي مسيرهاي ارتباطي مواجه خواهيم بود.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها