خوزنا : سنگ‌ هاي زنده‌اي كه مي‌شود كبابشان كرد!
جمعه، 27 مهر 1397 - 10:44     کد خبر: 80451

روزنامه شهروند نوشت: شكافتن يك تكه‌سنگ با چاقو و بيرون‌كشيدن گوشت و خون از دل آن را احتمالا در فيلم‌هاي علمي- تخيلي هم نتوان ديد، اما خب وقوع چنين اتفاقي در عالم واقعيت كاملا محتمل است! چگونه؟ اين مطلب را كه تا به آخر بخوانيد، متوجه منظورمان خواهيد شد چون قصد داريم شما را با يكي از عجيب‌ترين مخلوقات جهان كه در سواحل شيلي و پرو زندگي مي‌كند، آشنا كنيم؛ مخلوقي كه به آن‌ لقب «سنگ زنده» داده‌اند. نام علمي اين موجود Pyura Chilensis است و در واقع جزو جانوران پوشش‌دار طبقه‌بندي مي‌شود.

سنگ‌ هاي زنده اي كه مي شود كبابشان كرد!
وقتي با آن رو‌به‌رو مي‌شويد، توده‌اي سنگي مي‌بينيد كه هيچ تعجبي را در شما به وجود نمي‌آورد اما كافي است دل آن را بشكافيد تا امعا و احشايش بيرون بريزد و اينجاست كه متوجه مي‌شويد با موجودي زنده مواجه هستيد. روش تغذيه اين موجود هم مثل ظاهر و باطنش عجيب و جالب توجه است. اين جانور عجيب آب دريا را مكيده و موجودات ريز داخل آن را فيلتر كرده و مي‌خورد.

سنگ‌ هاي زنده اي كه مي شود كبابشان كرد!
نكته جالب‌تر اينكه خون اين موجود دريايي كاملا قرمز و حاوي مقادير زيادي واناديوم است. حالا واناديوم چيست؟ يك كاني، يعني ماده اصلي تشكيل‌دهنده سنگ‌ها! حالا بياييد راجع به جنسيت و نحوه توليد مثل اين جانور جالب حرف بزنيم. اين موجودات در ابتداي تولد همگي نر هستند اما در ادامه تبديل به موجودي هرموفروديت (نر و ماده همزمان) مي‌شود. اما مورد آخر؛ مردم محلي اين سنگ‌ها را شكار كرده و مي‌خورند! طعم‌ آن‌ تلخ و مزه‌اي شبيه صابون دارد!

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها