خوزنا : افزايش سقف وام شهريه سال تحصيلي آينده دانشگاه‌ها
چهارشنبه، 1 اسفند 1397 - 12:03     کد خبر: 82259

سقف وام شهريه و ضروري براي سال تحصيلي آينده دانشگاه‌ها با تصميم هيئت امناي صندوق رفاه دانشجويان، افزايش يافت.

 خبرگزاري فارس :به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، در جلسه هيئت امناي صندوق رفاه دانشجويان كه با حضور منصور غلامي وزير علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد، پيشنهاد افزايش سقف برخي از وام‌هاي دانشجويي براي سال تحصيلي آينده دانشگاه‌ها با موافقت اعضا، تصويب شد.

بر اين اساس، وام ضروري براي تمام مشمولان طبق قانون صندوق رفاه دانشجويان با ۶۷ درصد افزايش از ۶۰۰ هزار تومان به يك ميليون تومان و وام شهريه در مقطع كارداني و كارشناسي با ۵۰ درصد افزايش از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان افزايش يافت.

همچنين وام شهريه در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته با ۳۰ درصد افزايش از يك ميليون و ۱۵۰ هزار تومان به يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و وام شهريه مقطع كارشناسي ارشد پيوسته با ۴۳ درصد افزايش از ۷۰۰ هزار تومان به يك ميليون تومان رسيد.
در مقطع دكتري حرفه‌اي، اين وام ۳۰ درصد افزايش را تجربه كرد و از يك ميليون و ۱۵۰ هزار تومان به يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان افزايش يافت.
وام شهريه مقطع دكتري تخصصي پيوسته نيز ۵۰ درصد افزايش يافت و از ۵۰۰ هزار تومان به ۷۵۰ هزار تومان و وام شهريه مقطع دكتري تخصصي ناپيوسته با ۴۰ درصد افزايش از ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان رسيد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها