خوزنا : فردا آخرين مهلت انتخاب رشته داوطلبان دكتري
دوشنبه، 2 اردیبهشت 1398 - 08:40     کد خبر: 82938

داوطلبان مجاز كنكور دكتري تا فردا سه‌شنبه سوم ارديبهشت‌ماه براي مراجعه به سايت سازمان سنجش و تكميل فرم انتخاب رشته مهلت دارند.

 خبرگزاري فارس: آزمون ورودي دوره دكتري نيمه متمركز سال ۹۸ در دوره‌هاي روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامي، دانشگاه پيام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي، پرديس‌هاي خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۵ كدرشته امتحاني، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحاني برگزار شد و نتايج اوليه اين آزمون بر روي سايت سازمان سنجش قرار گرفته است.

* فردا آخرين مهلت انتخاب رشته

داوطلباني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، تا فردا سه‌شنبه ۳ ارديبهشت ماه مهلت دارند براي انتخاب رشته اقدام كنند.

* نحوه انتخاب رشته

انتخاب رشته براي داوطلبان مجاز صورت مي‌گيرد و به اين شكل است كه اين داوطلبان بايد پس از مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي www.sanjesh.org  و مطالعه كامل دفترچه راهنما، ۵۰ كدرشته محل را انتخاب كرده و به ترتيب اولويت علاقه در فرم انتخاب رشته ثبت كنند. 

 

* جزئيات آماري كنكور دكتري

در آزمون ورودي دوره دكتري (Ph.D) نيمه متمركز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام كردند كه از اين تعداد ۸۴ هزار و ۴۵۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر مرد بودند، از مجموع اين تعداد در گروه علوم انساني تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر، در گروه علوم پايه ۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر، در گروه فني و مهندسي ۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر، در گروه كشاورزي و منابع طبيعي ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر، در گروه هنر ۹ هزار و ۹۰۵ نفر، در گروه دامپزشكي ۲ هزار و ۱۰۱ نفر و در گروه زبان‌هاي خارجي ۴ هزار و ۳۳۲ نفر ثبت نام كردند.

از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۷۰ هزار و ۹۹۸ نفر زن و تعداد ۹۲ هزار و ۳۲۳ نفر مرد بودند كه از تعداد حاضران در جلسه آزمون در گروه علوم انساني تعداد ۹۷ هزار و ۶۲۱ نفر، در گروه علوم پايه ۱۴ هزار و ۷۰۹ نفر، در گروه فني و مهندسي ۲۸ هزار و ۸۳ نفر، در گروه كشاورزي و منابع طبيعي ۹ هزار و ۱۲۹ نفر، در گروه هنر ۸ هزار و ۳۶۷ نفر، در گروه دامپزشكي ۱ هزار و ۷۵۲ نفر و در گروه زبان‌هاي خارجي ۳ هزار و ۶۶۰ نفر داوطلب شدند.

از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند كه از اين تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند و از تعداد مجازين به انتخاب رشته به تفكيك در گروه علوم انساني تعداد ۸۹ هزار و ۵۳۸ نفر، در گروه علوم پايه ۱۳ هزار و ۵۹۵ نفر، در گروه فني و مهندسي ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر، در گروه كشاورزي و منابع طبيعي ۷ هزار و ۷۸۲ نفر، در گروه هنر ۷ هزار و ۸۶۶ نفر، در گروه دامپزشكي ۱ هزار و ۷۱۴ نفر و در گروه زبان‌هاي خارجي ۳ هزار و ۵۴۰ نفر مجاز شدند.

* نحوه انتخاب رشته آزمون دكتري براي داوطلبان دانشگاه آزاد

داوطلبان مجاز دانشگاه آزاد كه قصد ادامه تحصيل در كدرشته‌‌محل‌هاي اين دانشگاه  را دارند بايد از طريق سايت همان دانشگاه براي انتخاب رشته اقدام كنند.

هنوز دانشگاه آزاد زمان انتخاب رشته را اعلام نكرده است، اما به زودي زمان آغاز و مهلت انتخاب رشته از طريق سايت مركز سنجش و پذيرش اين دانشگاه به نشاني https://azmoon.iau.ac.ir/ اعلام مي‌شود و داوطلبان مقطع دكتري دانشگاه آزاد مي‌توانند از اين طريق براي انتخاب رشته اقدام كنند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها