خوزنا : قيمت خودرو و ۸۰ قلم كالاي پرمصرف كاهشي شد
شنبه، 2 شهریور 1398 - 11:20     کد خبر: 84762

وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: رصد روزانه ۱۰۰ قلم كالاي پرمصرف در كشور نشان مي‌دهد در چند هفته گذشته قيمت حدود ۸۰ قلم از جمله خودرو يا روند كاهشي داشته و يا بدون افزايش بوده است؛ او همچنين از تفاهم براي استفاده از ظرفيت بسيج در كنترل بازار خبر داد.

تسنيم:رضا رحماني با اشاره به نزولي بودن قيمت برخي كالاها و اقلام از جمله خودرو اظهار كرد: ما به‌صورت روزانه 100 قلم كالاي پرمصرف و اساسي را به‌طور مستمر تحت رصد خود داريم و نتايج اين رصد نشان مي‌دهد در چند هفته گذشته، قيمت حدود 80 قلم كالا يا روند كاهشي داشته و يا بدون افزايش بوده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: البته در مقابل نيز قيمت حدود 17 تا 20 قلم كالا همچون چاي خارجي و مرغ افزايشي بوده و پيش‌بيني ما اين است كه با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي كلاني كه در اين حوزه انجام داده‌ايم و اقداماتي كه در دست اجرا است، در آينده شاهد نتايج اين برنامه‌ها و اقدامات و كاهش قيمت‌ها در بازار باشيم.

وي با بيان اينكه نظارت بر خرده‌فروشي‌ها در سطح عرضه از ديگر برنامه‌ريزي‌هاي اين وزارتخانه براي كنترل بازار بوده است گفت: علاوه بر برنامه‌ريزي‌ها براي كنترل و كاهش قيمت‌ها، به‌صورت همزمان به‌دنبال تقويب اقدامات مقابله‌اي با گرانفروشي و عدم رعايت حقوق مصرف‌كنندگان نيز هستيم و سعي داريم رصد و نظارت خود بر بازار خرده‌فروشي را نيز با ابزارهاي متفاوت، بيش از پيش تقويت كنيم.

رحماني با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌اي با بسيج اصناف گفت: با توجه به ظرفيت بسيار بالاي بسيج و تجربه مؤثر حضور بسيج در عرصه‌هاي مختلف، ما در مكاتبه با بسيج اصناف، درخواست كرديم كه بسيج اصناف در موضوع نظارت بر بازار ورود كرده و از توان خود براي نظارت استفاده كند كه خوشبختانه آن‌ها نيز بدون منت اعلام آمادگي كردند و از اين ظرفيت براي كنترل هرچه بيشتر بازار استفاده خواهيم كرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها