خوزنا : ثبت نام طرح ملي مسكن آغاز شد
شنبه، 2 شهریور 1398 - 21:17     کد خبر: 84771

خبرگزاري تسنيم: بنياد مسكن انقلاب اسلامي ثبت نام طرح ملي مسكن را آغاز كرد و در گام اول به صورت پايلوت در كرمان ثبت نام به عمل آمده است.

چند روز قبل معاون مسكن بنياد مسكن انقلاب اسلامي با يادآوري اين‌كه دولت ساخت هزار واحد مسكوني براي تامين مسكن اقشار ضعيف را در دستور كار قرار دارد كه از اين تعداد ساخت ­100 هزار واحد آن بر عهده بنياد مسكن است، گفته بود:‌ از تجربه مسكن مهر در اين طرح استفاده كرديم و قبل از ساخت واحد‌هاي مسكوني اقدام به شناسايي مكان‌هاي داراي تقاضا كرديم به طوريكه تقاضا شناسايي شده است.

وي با بيان اين‌كه اوايل شهريور ثبت نام آزمايشي از شهر كرمان آغاز و بعد از 10 روز استان‌هاي ديگر به آن اضافه مي‌شود، يادآور شد: با توجه به توافقاتي كه با بانك مسكن صورت گرفته ­متوسط تسهيلات تا 75 ميليون تومان با سود 18 درصد است اين تسهيلات نياز به سپرده گذاري ندارد و تا سقف 100ميليون تومان نيز مي‌رس.

وي با يادآوري اين‌كه در كنار اين تسهيلات، وام جعاله نيز از سوي بانك مسكن پرداخت خواهد شد، تصريح كرد: متقاضيان بايد در زمان اوليه هزينه جزيي پرداخت كنند و بعد از تاييد نهايي وضعيت متقاضيان بايد 30 تا 50 ميليون تومان در بانك مسكن سپرده گذاري كنند ­و دو دهك اول ­مانند ­اقشار كم درآمد كه شامل افراد تحت پوشش كميته امداد و سازمان بهزيستي هستند نيازي به آورده اوليه ندارند.

 پيگير‌ها از بنياد مسكن انقلاب حاكي از آن است كه طبق وعده داده شده معاون مسكن اين نهاد، ثبت نام در شهر كرمان به صورت پايلوت آغاز شده است. از سوي ديگر قرار است طي روزهاي اخير با دستور رئيس‌جمهوري ساخت 100 هزار مسكن در قالب طرح ملي توليد و عرضه آغاز شود.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها