خوزنا : جزئيات كلاهبرداري ميلياردي در كرمان
سه شنبه، 23 مهر 1398 - 13:37     کد خبر: 85470

فرمانده انتظامي استان كرمان جزئيات كلاهبرداري ۲۰۰ ميليارد ريالي در كرمان را تشريح كرد.

به گزارش ايسنا، سردار"عبدالرضا ناظري" امروز ۲۳ مهرماه در جمع خبرنگاران درباره جزئيات كلاهبرداري ۲۰۰ ميليارد ريالي در كرمان اظهار كرد: افرادي از بازار آشفته و وضعيتي كه در برخي اقلام به ويژه در مصالح ساختماني به وجود آمده، سوءاستفاده و مبادرت به خريد و فروش آهن كرده اند.

وي افزود: اين افراد با طرح ريزي و كلاهبرداري نسبت به اغفال برخي خريداران اقدام كرده اند كه وجهي به عنوان پيش پرداخت دريافت و متعهد مي‌شدند در موعد مقرر آهن را تحويل بدهند و از قبل اعتماد برخي از اين افراد را جلب كرده بودند.

ناظري تصريح كرد: با توجه به سير صعودي قيمت ها، برخي افراد اقام به پيش خريد آهن و مبالغي به اين كلاهبرداران پرداخت كرده و قرارداد منعقد نمودند، اما متهمان در قبال پول‌هايي كه دريافت كرده اند، بار تحويل نداده اند.

فرمانده انتظامي استان كرمان با بيان اينكه اين اتفاقات از اسفندماه سال قبل تا اول شهريورماه امسال رخ داده و متهمان اوايل شهريورماه متواري شده اند.

وي با اشاره به اينكه اين پرونده كلاهبرداري تاكنون ۱۱۰ نفر شاكي و مبالغ پرنده‌ها از ۶ تا ۵ ميليارد تومان است كه توسط پيمانكاران عمده پرداخت شده، افزود: با دستور قضايي، رسيگي به اين پرونده در دستور پليس آگاهي استان قرار گرفت و با مراجعه شكات به ۱۹۷ در هفته ناجا قول داديم در اسرع وقت رسيدگي و اقدام كنيم.

ناظري اظهار كرد: با نيابت قضايي در چهار استان جنوبي رصد كرديم و مخفيگاه متهمان شناسايي و يكي از آن‌ها در استان بوشهر دستگير شد در حالي كه در صدد تهيه گذرنامه جعلي براي خروج از كشور بود و افراد ديگر باند احضار شدند.

وي با اشاره به اينكه مبلغ كلاهبرداري تاكنون نزديك به ۲۰ ميليارد تومان است، تصريح كرد: اين كلاهبرداران از دسته چك افراد متوفي و كارت‌هاي بانكي افراد ديگر نيز استفاده مي‌كردند.

فرمانده انتظامي استان كرمان با تاكيد بر اينكه واحد‌هاي نظارتي بر عملكرد اصناف نيز بايد نظارت داشته باشند تا اين اتفاقات رخ ندهد گفت: به مردم توصيه مي‌كنيم فريب اينگونه افراد را نخورند، زيرا اين متهمان آهن را با قيمت كمتر از بازار ارائه كرده و پيشنهادات اغواكننده‌اي مي‌دادند و بايد مردم در زمان معامله از نهاد‌هاي مسئول درباره فعاليت اين واحدا سئوال كنند.

ناظري با اشاره به اينكه يك نفر از متهمان اصلي ۳۸ ساله و ديگري ۲۴ ساله است، گفت: مجرمان بدانند نه از چنگال پليس و نه دستگاه قضايي نمي‌توانند فرار كنند و بدانند هرجا حتي خارج از كشور هم باشند، پليس آن‌ها را دنبال مي‌كند.

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها