خوزنا : آمار فروش فيلم‌هاي روي پرده سينما‌ها
چهارشنبه، 24 مهر 1398 - 13:08     کد خبر: 85475

آخرين آمار فروش سينما با توجه به نزديك شدن به پايان مهرماه نشان مي‌دهد در بين آثار روي پرده كمتر از پنج اثر هستند كه توانسته‌اند به فروش ميلياردي دست پيدا كنند.

 ايسنا: از بين فيلم‌هاي كه به فروش ميلياردي رسيدند (البته اين هر فيلم ميلياردي را نمي‌توان پرفروش حساب كرد) مي‌توان به «كلوپ همسران» و «مردي بدون سايه» با فروشي حدودا يك ميلياردي و «ماجراي نيم روز رد خون» با فروشي سه ميلياردي و «ايده اصلي» با فروش نزديك چهار ميليارد اشاره كرد.

بر اساس اطلاعات و آمار درج شده در سامانه فروش سينماي ايران، فيلم سينمايي «مسخره باز» به كارگرداني همايون غني زاده و تهيه‌كنندگي علي مصفا كه اكران خود را از ۱۷ مهرماه با بازي صابر ابر، بابك حميديان، هديه تهراني، رضا كيانيان، داريوش موفق، محسن حسيني، با حضور علي نصيريان آغاز كرده پس از يك هفته نمايش ۸۷۸ ميليون و ۷۷۲ هزار تومان فروش داشته است و ۶۲ هزار نفر مخاطب آن بودند.
اين فيلم كه اولين حضورش روي پرده در جشنواره فيلم فجر بوده است اكنون با محدوديت سني +۱۲ سال، ۵۶ سينما در اختيار دارد.
فيلم سينمايي «درخونگاه» به كارگرداني سياوش اسعدي با محدوديت سني ۱۲ سال به بالا، پس از يك هفته نمايش با جذب ۵۱ هزار مخاطب، ۶۸۵ ميليون تومان فروش داشته است. اين فيلم كه براي نخستين بار در جشنواره فيلم فجر به نمايش در آمد با در اختيار داشتن ۱۰۶ سينما به تفكيك ۵۲۴ ميليون تومان در تهران فروش داشته است.

فيلم سينمايي «سال دوم دانشكده من» به كارگرداني رسول صدرعاملي كه از ۱۰ مهرماه روي پرده سينما‌هاي تهران و شهرستان رفته است ۴۷۷ ميليون تومان فروش داشته كه به تفكيك ۲۴۱ ميليون تومان از آن سهم فروش در سينما‌هاي تهران بوده است. اين اثر در حال حاضر در ۱۱۰ سينما نمايش دارد.

فيلم «پيلوت» به كارگرداني ابراهيم ابراهيميان كه اكران خود را از سوم مهرماه آغاز كرده و با محدوديت سني ۱۵+ سال روي پرده رفته است، تا امروز ۴۴۱ ميليون تومان فروش داشته و بيش از ۳۴ هزار مخاطب به سينما جذب كرده است. از مجموع فروش اين فيلم با در اختيار داشتن در مجموع ۸۹ سينما، سهم تهران ۳۰۹ ميليون تومان بوده است.

فيلم سينمايي «ماجراي نيمروز۲ / رد خون» ساخته محمد حسين مهدويان كه از سوم مهرماه روي پرده رفته و با محدوديت سني بالاي ۱۲ سال نمايش خود را آغاز كرده تا امروز پس از گذشت سه هفته اكران، سه ميليارد و ۳۲۳ ميليون تومان فروش داشته و دو ميليارد و ۸۴ ميليون تومان سهم سينما‌هاي تهران بوده است. اين فيلم سينمايي كه اولين نمايش خود را در سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر داشته در حال حاضر ۲۸۱ هزار مخاطب را به سينما جذب كرده و در ۱۸۴ سينما در تهران و شهرستان نمايش دارد.

فيلم مستند «آبي به رنگ آسمان» به كارگرداني امير رفيعي كه مروري بر تاريخ باشگاه استقلال ايران از زمان تاسيس تا امروزش است، با شروع اكرانش از سوم مهرماه تا امروز ۶۱ ميليون تومان فروش داشته چهار هزار نفر آن را در سينما‌ها تماشا كرده‌اند. اين مستند در ۳۷ سالن سينمايي در كشور نمايش دارد كه بيشترين سهم را سينما‌هاي شهرستان به خود اختصاص داده اند.

درام سينمايي «شاه كش» ساخته وحيد اميرخاني كه اكرانش را از ۲۷ شهريورماه آغاز كرده و با محدوديت سني ۱۲+ سال روي پرده رفته است، حدود ۸۹۴ ميليون تومان فروش داشته كه از اين مقدار ۵۸۳ ميليون تومان آن سهم تهران بوده است. اين فيلم تا امروز ۷۳ هزار مخاطب داشته و در ۱۲۲ سينما اكران داشته است.

فيلم «كروكوديل» به كارگرداني مسعود تكاور كه هفته آخر شهريور روي پرده سينما‌ها رفت است، با محدوديت سني بالاي ۱۵ سال و در اختيار داشتن ۹۵ سالن سينمايي بيش از ۲۶۳ ميليون تومان فروش داشته و به تفكيك ۱۴۶ ميليون تومان در تهران فروش داشته در مجموع ۲۳ هزار نفر مخاطب اين فيلم بوده‌اند.

همچنين سينمايي «كلوپ همسران» ساخته مهدي صباغ زاده، در ژانر كمدي كه از ۲۶ شهريورماه نمايش خود را آغاز كرد، با محدوديت سني ۱۵+ سال، با جذب ۱۶۱ هزار نفر مخاطب، يك ميليارد و ۹۶۴ ميليون تومان فروش داشته و در ۱۳۹ سينما روي پرده رفته است.

فيلم سينمايي «مردي بدون سايه» عليرضا رئيسيان كه نمايش خود را ۲۷ شهريورماه آغاز كرده با محدوديت سني ۱۲+ سال كه براي نخستين بار در جشنواره سي و هفتم فجر به نمايش درآمد با وارد شدن به چهارمين هفته اكران خود يك ميليارد و ۱۳۰ ميليون تومان فروش داشته است. اين فيلم كه در ۱۱۰ سينما نمايش داشته، تا امروز ۸۹ هزار مخاطب به سينما جذب كرده است.

«شكستن همزمان بيست استخوان» به كارگرداني جمشيد محمودي با اكران از ۲۲ شهريورماه در سينماها، ۲۲۷ ميليون تومان فروش داشته و به تفكيك از مجموع فروش اين فيلم ۱۴۸ ميليون تومان سهم سينما‌هاي تهران بوده است. اين اثر در ۵۹ سينما در تهران و شهرستان نمايش دارد.
 

پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها