خوزنا : موج آنفلوانزا تا ۱۰ روز ديگر فروكش مي‌كند
چهارشنبه، 13 آذر 1398 - 13:38     کد خبر: 85966

خبرگزاري فارس: وزير بهداشت با بيان اينكه شيوع آنفولانزا در كشور قابل كنترل است و پيك بيماري تا حدود ۸ تا ۱۰ روز ديگر فروكش خواهد كرد، گفت: قيمت واقعي واكسن آنفولانزا زير ۴۰ هزار تومان است.

 سعيد نمكي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات اين وزارتخانه در خصوص بحث درمان ناباروري،‌ اظهار داشت: به تمام استان‌ها و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ابلاغ كرده‌ايم كه هر استان يك مركز مجهز درمان ناباروري داشته باشد و اين مراكز را تحت پوشش بيمه رايگان برده‌ايم و قرار است تا سه نوبت حتي داروها هم رايگان ارائه شود.

وي در خصوص اقدامات وزارت بهداشت براي مقابله با تحريم دارويي،‌افزود: بزرگترين كمكي كه مي‌توانستيم انجام بدهيم اين بود كه در شرايط سخت داروهاي مورد نياز را به هر طريقي و با دور زدن تحريم ها فراهم كنيم و از طرفي ارز را براي داروها در سال آينده روي قيمت 4200 تومان نگه داشتيم.

نمكي در خصوص شيوع بيماري آنفولانزا در كشور نيز عنوان كرد: بيماري آنفولانزا شيوع بالايي در سال ۹۴ با ويروسH1N1 داشت كه نسبت به ويروس هاي ديگر نوع كشنده‌تري است؛ در سال ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نوع H3N2 را داشتيم كه تهاجم كمتري دارد، امسال دو هفته زودتر از پيشبيني‌مان درگير ويروس H1N1 شده‌ايم، البته از بين بيماران تنفسي كه بيش از ۴ هزار نفر در بيمارستان‌هاي ما بستري شدند،‌ تعدادي نمونه مثبت داشتند.

وزير بهداشت ادامه داد: در حال حاضر بيماري قابل كنترل است و پيك بيماري تا حدود ۸ تا ۱۰ روز ديگر فروكش خواهد كرد. با رعايت اصول بهداشتي مانند شستشوي دست‌ها،‌ استفاده از ماسك و جلوگيري از روبوسي نگراني عمده‌اي نخواهيم داشت.

وي با بيان اينكه تزريق واكسن بر اساس نتايج علمي بيش از ۲۸ تا ۳۰ درصد نمي‌تواند پيشگيري از بيماري را سبب شود، تصريح كرد: واكسن را ما براي افراد پر ريسك كه نقص ايمني دارند مانند افراد بالاتر از ۶۵ سال توصيه مي‌كنيم كه در وزارت بهداشت و مراكز بهداشت و درمان آن را در اختيار مردم گذاشته‌ايم.

نمكي با تاكيد بر اينكه قيمت واقعي اين واكسن زير ۴۰ هزار تومان است، گفت: پيگيري كرده‌ايم تا از اين هفته مجددا وارد بازار شود و قيمت بالاي آن هم به دليل بازار سياه است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها