خوزنا : پاسخ رهبر انقلاب به نامه شمخاني درباره حوادث اخير؛ «رأفت اسلامي» مبنا باشد
چهارشنبه، 13 آذر 1398 - 18:41     کد خبر: 85968

بنا بر چارچوب‌هاي قانوني موجود شهروندان عادي كه بدون داشتن هيچ‌گونه نقشي در اعتراضات و اغتشاش‌هاي اخير و در ميانه درگيري‌ها جان باخته‌اند در "حكم شهيد" محسوب شده و خانواده‌هاي آنان تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار بگيرند همچنين در خصوص قربانياني كه در جريان تظاهرات اعتراضي به هر نحو جان خود را از دست داده اند موضوع پرداخت ديه و دلجويي از خانواده‌هاي آنان پيشنهاد شد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي (مد ظله العالي) در پاسخ به گزارش ارائه شده از سوي دريابان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي كه چندي قبل پيرامون نحوه مديريت وضعيت جانباختگان و مصدومين حوادث اخيرخدمت ايشان تقديم شد، ضمن موافقت با پيشنهادهاي مطرح مقرر فرمودند: ... هرچه سريع تر انجام شود و نسبت به افراد مشكوك در هر گروه با جهتي كه به رافت اسلامي نزديكتر است عمل شود.

به گزارش «تابناك»؛ گزارش ارسالي بر اساس دستوري كه بلافاصله پس از رخداد‌هاي اخير از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي به دبير شوراي عالي امنيت ملي براي بررسي دقيق ريشه ها، عوامل و دلايل بروز ناآرامي‌ها و همچنين رسيدگي سريع به وضعيت جانباختگان و خانواده‌هاي آنان ابلاغ گرديد تهيه و ارائه شد.

در اين گزارش پيشنهاد شد، بنا بر چارچوب‌هاي قانوني موجود شهروندان عادي كه بدون داشتن هيچ‌گونه نقشي در اعتراضات و اغتشاش‌هاي اخير و در ميانه درگيري‌ها جان باخته‌اند در "حكم شهيد" محسوب شده و خانواده‌هاي آنان تحت پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران قرار بگيرند.

همچنين در خصوص قربانياني كه در جريان تظاهرات اعتراضي به هر نحو جان خود را از دست داده اند موضوع پرداخت ديه و دلجويي از خانواده‌هاي آنان پيشنهاد شد.

پاسخ رهبر انقلاب به نامه شمخاني درباره حوادث اخير؛ «رأفت اسلامي» مبنا باشد

در مورد آن دسته از قربانيان حوادث اخير نيز كه مسلحانه و در درگيري با نيرو‌هاي حافظ امنيت كشته شده اند مقرر شد، پس از بررسي وضعيت و سوابق خانواده آنان، حساب خانواده‌هاي موجه و آبرومند از فردي كه اقدام به عمل مجرمانه نموده جدا شود و خانواده‌هاي آنان متناسبا مورد توجه و دلجويي قرار بگيرند.

مقام معظم رهبري در مورد نحوه مواجهه با خانواده‌هاي گروه سوم نيز كه مشكوك به شرارت بوده اند نيز امر بر "رافت اسلامي" و توجه به خانواده‌ها نمودند.

با توجه به دستور و تاكيدات رهبر معظم انقلاب از چندي قبل كار رسيدگي به پرونده‌هاي تشكيل شده براي جانباختگان و مصدومين رخداد‌هاي اخير در سطح استان‌ها آغاز شده است.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها