خوزنا : افزايش يك ميليوني حداقل حقوق كاركنان و بازنشستگان
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 - 10:46     کد خبر: 86550

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال ۹۹ گفت: با مصوبه اين كميسيون يك ميليون تومان به حداقل حقوق كاركنان و بازنشستگان اضافه شد.

 تسنيم: هادي قوامي در تشريح نشست خبري كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۹۹، گفت: به منظور حمايت از سرمايه گذاري در صنعت نفت، گاز و طرح‌هاي پتروشيمي و پالايشگاهي مقرر شد؛ اصل قرارداد شركت‌هاي اكتشاف نفت و توليد داخل كه تاييد صلاحيت شده‌اند مي‌تواند به عنوان وثيقه براي دريافت تسهيلات در نظر گرفته شود كه البته اين حكم شاهد طرح‌هاي پالايشگاهي و پتروشيمي جديد نيز مي‌شود.

وي با اشاره به مصوبه ديگر كميسيون افزود: براساس اين تصميم، شركت‌هاي دولتي آب، برق و گاز مكلف شدند خدمات زيرساختي موردنياز شهرك‌هاي صنعتي را با هزينه خود تا درب اين شهرك‌ها ايجاد كنند، اين خدمات در داخل شهرك‌ها از بودجه خود شهرك‌ها هزينه خواهد شد و به شوراي برنامه‌ريزي استان نيز اين امكان داده شد كه از محل اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي در داخل شهرك‌ها هزينه كنند.

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال ۹۹ ادامه داد: در مصوبه ديگر، وزارت اقتصاد مجاز شد تمام يا بخشي از سهام و دارايي دولت و دستگاه‌هاي اجرايي و باقيمانده سهام متعلق به دولت را مطابق روش‌هاي قانون اصل ۴۴ واگذار كند، همچنين واگذاري سهام در قالب صندوق‌هاي سرمايه گذاري در بورس و عرضه سهام به روش ثبت سفارش نيز مجاز دانسته شد. در واقع اين فرصت به سازمان خصوصي‌سازي داده شد كه با تسهيلات بيشتري مانده سهام دولت را در سال ۱۳۹۹ واگذار كند. هدف كميسيون تلفيق اين بود كه شيوه‌ي ديگري را پيش‌بيني كند تا واگذاري مابقي سهام تسريع شود.

قوامي به مصوبه ديگر امروز كميسيون متبوعش اشاره كرد و گفت: براساس تصميم كميسيون تلفيق از محل ماليات خانه‌ها و خودرو‌هاي لوكس ۱۰ هزار ميليارد ريال براي مناطق محروم كشور، راه روستايي، آب شرب و ساماندهي حاشيه شهر‌ها به بسيج سازندگي اختصاص يابد تا از طريق امكاناتي كه دارد با هزينه‌اي كمتر آن را در مناطق محروم هزينه كند.

نماينده مردم اسفراين در مجلس در توضيح مصوبه ديگر اين كميسيون، اظهار داشت: وزارت كشور مجاز شد تا سقف ۱۰۰۰ ميليارد تومان اوراق اسلامي با تضمين اصل و سود توسط دولت براي خريد نردبان الكترونيكي و ماشين آتش‌نشاني اختصاص دهد.

وي با تاكيد بر اينكه طبق تصميم كميسيون تلفيق دانشگاه آزاد نيز مي‌تواند از منابع صندوق‌هاي رفاه دانشجويي براي پرداخت تسهيلات به دانشجويان استفاده كند، اظهار كرد: در مصوبه ديگر وزارت دادگستري مكلف شد از محل صندوق ديه به همه افرادي كه به هر علتي در مناطق مرزي و جنگي عبور و مرور دارند و مورد هدف قرار گرفته مجروح يا كشته مي‌شوند و سربازاني كه در محيط پادگان براساس حوادث مختلف مجروح يا كشته مي‌شوند، ديه پرداخت كند.

قوامي با اشاره به مصوبه كميسيون تلفيق درباره افزايش حقوق‌ها در سال آينده، اظهار داشت: براساس اين مصوبه در سال ۹۹ هيچ حقوق‌بگير و بازنشسته‌اي حقوق كمتر از دو ميليون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه دريافت نمي‌كند البته پيشنهاد دولت در لايحه براي حداقل حقوق در سال آينده يك ميليون و ۸۰۰ هزار تومان بود كه با مصوبه كميسيون تلفيق يك ميليون تومان به حداقل حقوق اضافه شد كه بار مالي ۴۶۰۰ ميليارد توماني داشت. افزايش حقوق بيش از ۷۰ درصد براي حقوق‌هاي پايين خواهد بود و ۷۰۰ هزار نفر در طبقات پايين را مشمول مي‌شود.

سخنگوي كميسيون تلفيق بودجه سال ۹۹ در همين راستا ادامه داد:همچنين مقرر شد ميزان افزايش حقوق‌ها در سال جاري مشمول كسور بازنشستگي شود.

نماينده مردم اسفراين در ادامه به مصوبه ديگر كميسيون متبوعش اشاره كرد و گفت:همه پرداخت‌هايي كه مشابه حقوق و دستمزد هستند اعم از حق‌التدريس، حق نظارت و پاداش‌هاي شوراي حل اختلاف، هزينه اجتناب‌ناپذير محسوب مي‌شود و بايد در سال ۱۳۹۹ پرداخت شود.

وي گفت: براساس مصوبه ديگر كميسيون تلفيق شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان مكلف شد تا پنج درصد از اعتبارات تملك دارايي سرمايه‌اي استان را براي احداث، تكميل، بازسازي يا تجهيز رده‌هاي انتظامي با اولويت پاسگاه و كلانتري هزينه كند.

قوامي اضافه كرد: اصل تبصره ۱۴ در خصوص هدفمندي يارانه‌ها و ساير پيشنهاد‌هاي الحاقي نمايندگان به تبصره‌هاي لايحه بودجه در جلسه روز يكشنبه آينده كميسيون تلفيق كه آخرين جلسه اين كميسيون است بررسي و تصويب خواهد شد تا گزارش كميسيون براي چاپ آماده و در اختيار نمايندگان قرار گيرد و در اسفندماه در صحن علني مجلس شوراي اسلامي بررسي شود تا انشاءالله پيش از پايان سال جاري بودجه سال ۱۳۹۹ را به تصويب برسانيم.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها