خوزنا : بازار بورس در مهر بهتر از شهريور خواهد بود
پنجشنبه، 3 مهر 1399 - 09:50     کد خبر: 90034

خبرگزاري ايسنا: يك تحليل گر بازار سرمايه ضمن بررسي شرايط اين بازار و همچنين بازارهاي جهاني پيش بيني كرد كه بورس مي تواند در مهرماه وضعيت به مراتب بهتري نسبت به شهريور ماه داشته باشد.

بهزاد صمدي با بيان اينكه شاخص بازار بورس ايران در اواسط مرداد ماه با توجه به اشباع خريد انديكاتورها در تمامي تايم فريم ها، با فشار عرضه و فروش روبرو شد، اظهار كرد: اين درحالي بود كه در دنياي مجازي شاهد دعوت مردم به بازار سرمايه بوديم. فشار عرضه و فروش حكمفرما بر بازار، منجر به صف هاي فروش سنگين تر و ترس از دست دادن اصل سرمايه، نا اميد شدن از حمايت هاي حقوقي ها و در عين حال صحبت هاي غير كارشناسي باعث دلسردي سهامداران در شش هفته گذشته شد.

وي با تاكيد بر اينكه در ۴۰ روز گذشته مشخص شد حمايت هاي دستوري جلسات شوراي عالي بورس تاثير رواني بر بازار ندارد، گفت: اول مهرماه انديكاتور شاخص قدرت نسبي، به حمايت خط روند پنج ساله خود رسيد كه محدوده ۵۹ را نشانه گرفته بود. انديكاتور شاخص قدرت نسبي در پنج سال گذشته همواره به اين خط روند، واكنش مناسبي داشته و اول مهر با برخورد دقيق به اين خط روند شاهد جمع اوري صف هاي فروش سنگين در نماد هاي شاخص ساز و حمايت قاطعانه از بازار بوديم. هرچند بازار در آن روز به صورت يكپارچه از صف هاي فروش رهايي پيدا نكرد، ولي به مرور زمان مي توان به كليت بازار اميدوار بود. اميدوارم سهامداران به پارامترهاي بنيادي و تكنيكالي بازار توجه ويژه اي داشته باشند.

اين تحليل گر بازار سرمايه در ادامه با اشاره به وضعيت بورس كالا، توضيح داد: در بورس كالا شاهد رشدهاي بالاي ۱۰۰ درصد در شش ماهه اول سال بوديم. همچنين قيمت هاي جهاني نيز در چند هفته گذشته با رشد خيلي خوبي روبرو بودند. از سوي ديگر مهمترين عامل براي بازار بورس ايران رشد نرخ دلار نيمايي و بازار ازاد است. نكته مهم ديگر براي بازار، گزارش هاي ماهانه و سود هاي محقق شده فصل تابستان خواهد بود كه باعث جذاب شدن قيمت ها براي سرمايه گذاري خواهد بود.

وي تاكيد كرد: بنابراين به سهامداران توصيه مي شود با توجه به رسيدن به حمايت هاي واقعي اعم از تكنيكال و رونمايي از گزارش ها، آگاهانه براي سرمايه هاي خود تصميم گيري كنند و از رفتارهاي هيجاني پرهيز كنند. به نظر مي رسد شاخص كل مي تواند در مهر ماه وضعيت به مراتب بهتري نسبت به شهريور ماه داشته باشد.

بر اين اساس، اين صحبت ها در حالي مطرح مي شود كه بازار سرمايه از اواسط مرداد ماه برخلاف ماه هاي خرداد و تير، روندي نزولي در پي داشت؛ به طوريكه كه شاخص كل از محدوده دو ميليون واحد به يك ميليون و ۵۰۰ هزار واحد هم عقب گرد كرد.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها