خوزنا : تشديد نظارت بر مسافران نوروزي
شنبه، 16 اسفند 1399 - 11:15     کد خبر: 96512

معاون وزير راه و شهرسازي اضافه كرد: در عين حال براي سفرهاي ضروري مردم پيش از نوروز و در ايام نوروزي تمهيدات سخت گيرانه‌اي انديشيده شده كه همگي منطبق بر دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مقابله با كروناست.

وي گفت: براي سفر به برخي از مناطق كشور و از جمله خوزستان دستورالعمل تشديد اقدامات بهداشتي از سوي ستاد ملي مقابله با كرونا صادر شده كه با اعتقاد و باور، مفاد آن را اجرايي مي‌كنيم.

به گفته مديرعامل راه آهن، براي همه سفرهاي ريلي ۳ مرتبه وضعيت سلامت مسافران از طريق كد ملي آن‌ها از سامانه وزارت بهداشت استعلام گرفته مي‌شود كه شامل هنگام خريد بليت، روز سفر و لحظه سوار شدن به قطار است.

وي افزود: در عين حال براي سفرهاي از مبدا شهرهاي خوزستان و يا به مقصد شهرهاي اين استان، تست سريع كرونا براي مسافران در نظر گرفته شده است كه با همكاري حوزه بهداشت و درمان كشور اجرايي مي‌شود.

رسولي افزود: قبل از سفر، به مسافران اين استان پيامك ارسال مي‌شود كه در صورت داشتن تست منفي كرونا با مهلت ۷۲ ساعت، جواب تست را به همراه داشته باشند و اگر تست نداده باشند الزامي است كه حداقل دو ساعت قبل از سفر، در ايستگاه راه آهن مبدا حضور داشته باشند تا از آن‌ها تست سريع كرونا و نمونه گيري به عمل بيايد.

مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: در سفرهاي منتهي به خوزستان مراقبت‌هاي بهداشتي تشديد شده است و فاصله گذاري اجتماعي با دقت كنترل مي‌شود و در برخي مسيرها نيز ظرفيت‌هاي سفري را كاهش داده‌ايم و اميدواريم با تلاش همكاران حوزه بهداشت و درمان كشور و اجراي واكسيناسيون، از اين مرحله عبور كنيم.

مشرق، سعيد رسولي با اشاره به شيوع بيماري كرونا در كشور افزود: پيش‌تر هم از همه مردم درخواست كرده‌ايم كه در ايام نوروز در منزل بمانند و از سفرهاي غير ضروري خودداري كنند.


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها