تلکس خوزنا : دستورالعمل خوداتكايي مدارس شبانه‌روزي ابلاغ شد
دوشنبه، 5 مهر 1400 - 02:34     کد خبر: 117667

از سوي معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «اجرا و ارزشيابي طرح‌ هاي‌خوداتكايي در مدارس شبانه‌روزي» به ادارات كل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

 ايسنا، به منظور آشنايي و آموزش دانش‌آموزان داوطلب، در زمينه مشاغل و مهارتهاي مورد علاقه آنان با توجه به امكانات مدارس شبانه‌روزي، متناسب با ويژگي‌هاي اقليمي و با تأكيد بر حرفه ها و مشاغل بومي مناطق مربوط به محل استقرار مدارس شبانه روزي، همچنين، با توجه به اهميت موضوع مهارت‌آموزي به ويژه «آموزش يك مهارت براي دانش‌آموزان» و «ايجاد ظرفيت‌هاي برون سازماني جديد»، از سوي معاونت آموزش متوسطه، دستورالعمل «اجرا و ارزشيابي طرح‌ هاي‌خوداتكايي در مدارس شبانه‌روزي» به ادارات كل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شد.

بر اساس اين دستورالعمل، تقويت فرهنگ كار، تلاش ، تعاون و مسئوليت پذيري، آشنايي و آموزش دانش‌آموزان در زمينه مشاغل و مهارت هاي مورد علاقه آنان، غني‌سازي اوقات فراغت دانش‌آموزان، ايجاد زمينه براي خود اشتغالي فارغ‌التحصيلان مدارس شبانه‌روزي و استفاده از درآمدهاي حاصل از اجراي طرح‌هاي خوداتكايي براي ارتقاء سطح كمي و كيفي امور آموزشي و رفاهي مدارس شبانه‌روزي از اهداف «اجرا و ارزشيابي طرح‌ هاي‌خوداتكايي در  مدارس شبانه‌روزي» است.

بر اين اساس، مخاطبان اين طرح، دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه نظري دبيرستان‌هاي شبانه‌روزي (عادي و نمونه‌دولتي)، هستند.

 

 

 


برگشت به تلکس خبرها