تلکس خوزنا : اگر دانش‌آموزي هنوز ثبت نام نكرده، در شاد احراز هويت نمي‌شود
دوشنبه، 5 مهر 1400 - 03:34     کد خبر: 117668

رييس مركز هماهنگي حوزه وزارتي آموزش و پرورش گفت: اطلاعات حدود ۱۴ ميليون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به «شاد» منتقل شده است اما اگر دانش آموزي به هر دليلي هنوز ثبت نام نشده باشد در شاد احراز هويت نخواهد شد.

 ايسنا، علي باقرزاده در خصوص «مدرسه تلويزيوني ايران» و «شبكه شاد» در سال تحصيلي جديد، اظهار كرد: «پلتفرم آموزشي شاد»،  به منظور اختصاصي كردن امكانات براي مديران، معلمان و دانش آموزان، نيازمند دريافت اطلاعات از سامانه وزارت آموزش و پرورش است.

باقرزاده افزود: براي اين كار ابتدا بايد  دانش آموزان، در مدرسه واقعي ثبت نام شوند، كلاس بندي صورت بگيرد و معلم هر كلاس و هر عنوان درسي، مشخص شود و اين اطلاعات پس از ثبت در سيستم هاي يكپارچه از طريق كد، به پلتفرم شاد، منتقل شود.

رييس مركز هماهنگي حوزه وزارتي گفت: هر كاربر در ابتداي ورود به شبكه شاد، احراز هويت مي شود يعني اطلاعات كاربر، با اطلاعاتي كه قبلاً در سامانه وزارت آموزش و پرورش از سوي همكاران ما در سطح مدارس و مناطق ضبط شده، كنترل و در جايگاه مناسب در شبكه شاد قرار مي گيرد.

وي ادامه داد: تا كنون اطلاعات قريب به ۱۴ ميليون و ۷۰۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده، به شاد منقل شده است. اما اگر دانش آموزي به هر دليلي هنوز ثبت نام نشده باشد در شاد احراز هويت نخواهد شد. همچنين، معلماني كه به تازگي به استخدام آموزش و پرورش در آمده اند و يا مديراني كه محل خدمت آن ها از مهر امسال تغيير كرده است تا زماني كه اطلاعاتشان در سامانه هاي «سيدا» نهايي نشده باشد در شاد احراز هويت نمي شوند.

باقرزاده با اشاره به رونمايي از نسخه جديد شاد، تصريح كرد: در نسخه جديد امكاني براي تمام مديران و معلمان فراهم شده كه مي توانند به تعداد مورد نياز كلاس تشكيل داده و دانش آموزان خود را اضافه كنند.

وي ادامه داد: در سال تحصيلي جاري ۳ راهكار براي آموزش پيش بيني شده، راهكار اول براي مدارس روستايي كوچك كه امكان حضور دانش آموزان در مدارس وجود دارد، در اين مدارس آموزش از ابتداي مهرماه به صورت حضوري انجام مي شود و قصد داريم تا پايان مهرماه و در اوايل آبان ماه، حضور دانش آموزان را هر چند هفته‌اي يك روز در تمام مدارس سراسر كشور داشته باشيم.

رييس مركز هماهنگي حوزه وزارتي خاطرنشان كرد: راهكار دوم، آموزش از طريق «مدرسه تلويزيوني ايران» است؛ در اين باره، ۴ كانال آموزشي پيش بيني شده و از ۸ صبح برنامه هاي آموزشي در مدرسه تلويزيوني ايران، آغاز مي شود و جدول ارائه دروس نيز به تمام مدارس كشور ابلاغ شده است.

باقرزاده افزود: نوع دوم آموزش غير حضوري و راهكار سوم آموزش، ارائه «آموزش از طريق شبكه شاد» است.

رييس مركز هماهنگي حوزه وزارتي گفت: در نسخه جديد شاد، در درجه اول گرافيك اين پلتفرم طبق نظر كارشناسان خبره، معلمان و دانش آموزان تغيير كرده و در درجه دوم سرويس هاي خاصي براي استفاده كاربران فراهم شده است؛ مهمترين سرويس افزوده شده به شاد امكان «گفت وگوي گروهي» است كه تعامل دانش آموزان را با معلمان در سر كلاس فراهم مي كند.همچنين، در نسخه جديد پلتفرم شاد، امكان ارزيابي دانش آموزان از سوي معلمان، ارتقا پيدا كرده است.

وي گفت: براي استفاده بهينه معلمان و دانش آموزان از سرويس هاي جديد شبكه شاد، راهنماي استفاده از اين سرويس ها تهيه شده و از طريق شبكه شاد در اختيار معلمان و دانش آموزان قرار گرفته است كه تا كنون بيش از ۵ ميليون بازديدكننده داشته است.

باقرزاده در پاسخ به اين سوال كه «دانش آموزان كدام دوره تحصيلي، چه دروسي را بايد از طريق برنامه تلويزيوني و چه دروسي را از طريق مدرسه شاد آموزش ببينند؟»، تصريح كرد: در دوره ابتدايي تمام دروس از طريق «مدرسه تلويزيوني» نوبت صبح به دانش آموزان، ارائه مي شود و تكرار آن در بعدازظهر بر طبق برنامه ريزي هاي انجام شده از طريق شاد در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.لذا، اين امكان فراهم شده كه اين دو همديگر را پوشش دهند و همين شرايط براي متوسطه اول و متوسطه دوم و دروس كار و دانش هم، بر طبق جدول برنامه هايي كه به مدارس ابلاغ شده، وجود دارد.

وي افزود: بخشي از دروس هم از طريق شبكه ۴ ارائه مي شود و دروس مرتبط با قرآن و معارف از طريق شبكه قرآن در اختيار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

رييس مركز هماهنگي حوزه وزارتي گفت: بر اساس امكاني كه صدا و سيما فراهم كرده است بازپخش برنامه هاي آموزش تلويزيوني انجام مي شود و با تلاش همكاران، توافقي بين مدرسه تلويزيوني ايران و شاد انجام شده كه به صورت همزمان دانش آموزان بتوانند آموزش هاي ارائه شده در مدرسه تلويزيوني ايران را از شبكه شاد و از طريق گوشي تلفن همراه خود مشاهده كنند.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، وي بيان كرد: در حال حاضر دانش آموزان از طريق مدرسه تلويزيوني و شبكه شاد آموزش هاي لازم را دريافت مي كنند و در آينده با شروع كلاس هاي حضوري، حتماً برنامه هاي درسي دانش آموزان از هر سه طريق مدرسه تلويزيوني، شبكه شاد و حضور در مدارس ارائه خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها