تلکس خوزنا : بهره مندي ۶۳۰۰ كارفرما از مشوق هاي بيمه اي
دوشنبه، 5 مهر 1400 - 06:34     کد خبر: 117671

براساس آمارها تاكنون بيش از ۱۹ هزار نفر از متقاضيان كار واحد شرايط در طرح مشوق بيمه اي ثبت نام كرده و بيش از ۶۳۰۰ كارفرما از مزاياي طرح مشوق بيمه اي برخوردار شدند.

ايسنا، طرح اعمال مشوق‌هاي بيمه كارفرمايي براساس بند الف تبصره  ۱۸ قانون بودجه سنواتي برنامه ششم توسعه و در چارچوب سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي با هدف تحرك بخشي به بازار كار به اجرا درآمده است.

اين طرح براي حمايت از كارفرمايان و صاحبان كسب و كارهاي آسيب ديده از شيوع ويروس كرونا و ايجاد اشتغال با ترغيب و تشويق كارفرمايان كارگاه‌هاي توليدي و خدماتي به استفاده از نيروي كار جديد تهيه و ابلاغ و در دستور كار قرار گرفت.

كارفرمايان كارگاه‌ها و موسسات مشمول در صورت به كارگيرب نيروي كار جديد از مشوق هاي بيمه اي به مدت دو سال بهره مند خواهند شد.

مشوق بيمه، وجهي معادل حق بيمه سهم كارفرما به علاوه ۳ درصد سهم بيمه بيكاري است كه درچارچوب دستورالعمل طرح، ماهانه به حساب كارفرما واريز مي شود؛ در واقع ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعيين شده از سوي شوراي عالي كار بابت مشوق بيمه اي در نظر گرفته شده كه توسط دولت به حسابكارفرما واريز شده و وزارت كار وظيفه نظارت بر آن را برعهده دارد.

آخرين گزارش عملكرد طرح مشوق بيمه كارفرمايي نشان مي دهد كه تاكنون بيش از  ۶۳۰۰ كارفرما براي بهره مندي از معافيت حق بيمه ثبت نام كرده و از مجموع ۱۹ هزار نفر از جويندگان كار  ۱۶ هزار نفر جذب بازار كار شده اند.

كارفرمايان جهت برخورداري از مزاياي اين طرح نيازمند داشتن مجوز فعاليت از مراجع رسمي كشور و داشتن كد بيمه كارگاهي هستند.

كارجويان نيز با داشتن مدرك تحصيلي ليسانس و بالاتر، حداكثر سن ۳۸ سال و داشتن سابقه حداكثر ۳۶ ماه بيمه تامين اجتماعي مي توانند در اين طرح ثبت نام كنند.

 بيكاران و كارفرمايان به صورت جداگانه مي توانند با مراجعه و ثبت نام در سامانه http://moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام كرده و از مزاياي اين طرح بهرمند شوند.

 

 

 


برگشت به تلکس خبرها