تلکس خوزنا : هدف توسعه فناوري اطلاعات در تامين اجتماعي تسهيل خدمت به مردم است
دوشنبه، 5 مهر 1400 - 08:40     کد خبر: 117676

سرپرست سازمان تأمين اجتماعي گفت: اقداماتي كه در حوزه فناوري اطلاعات انجام مي‌شود در نهايت بايد تسهيل خدمت به مردم را به دنبال داشته باشد و در شعب و مراكز درماني شاهد رضايتمندي مردم از خدمات باشيم.

به گزارش  سازمان تأمين اجتماعي، دكتر ميرهاشم موسوي در جلسه‌اي با مديران حوزه فناوري اطلاعات و آمار اين سازمان اظهار داشت: خدمات غيرحضوري را بايد به نحو صحيح و پايدار به جامعه هدف ارائه دهيم و يكپارچگي بين سامانه‌هاي خدمات الكترونيك بايد ايجاد شود تا كاركنان و ارائه دهندگان خدمت بتوانند با شرايط بهتري پاسخگوي مردم باشند.

وي با تأكيد بر اينكه فناوري اطلاعات زيربناي حركت و تحول در سازمان تأمين اجتماعي است، گفت: ما مسائل جاري و مشكلات حوزه فناوري اطلاعات را بررسي مي‌كنيم تا به برنامه قابل فهم مشترك برسيم.

موسوي ادامه داد: داشتن برنامه قابل فهم مشترك به اين معني است كه فناوري زيرساخت تحول باشد و براي همه اجزاي سازمان برنامه جامع، واضح و قابل ارزيابي ارائه دهد تا در همه واحدهاي سازمان برنامه مشخص و مدون داشته باشيم و بدانيم كجا هستيم و مي‌خواهيم به كجا برسيم.

سرپرست سازمان تأمين اجتماعي با تأكيد بر اينكه تأثير برنامه‌هاي بخشي و اهداف و خواسته‌هاي هر حوزه بايد در كل سازمان بررسي شود و به نقطه مشترك در مجموعه سازمان برسيم، گفت: فناوري اطلاعات را پيشران حكمراني و تحول در سازمان مي‌دانيم و اگر اساس كار تحول در سازمان باشد فناوري را نبايد ابزار بلكه پيشران تحول بدانيم.

موسوي با تأييد اينكه در حوزه فناوري اطلاعات سازمان تأمين اجتماعي كارهاي ارزشمندي انجام شده است، گفت: ارزيابي ما اين است كه سازمان در اين حوزه به بلوغ نسبي رسيده است و البته ظرفيت‌هاي زيادي نيز وجود دارد و اين سازمان بايد در برابر تحولات اجتماعي و محيط بيروني امكان تحول و سازگاري داشته باشد و در زمان مناسب بتواند با شرايط جديد تطبيق يابد و در حوزه فناوري اطلاعات اين موضوع اهميت مضاعف دارد.

وي برنامه‌ريزي دقيق را از مهمترين مسائل در حوزه فناوري اطلاعات عنوان كرد و اظهار داشت: ما بايد افق وضع مطلوب را براي سازمان مشخص كنيم و در حد توان و امكانات به سمت آن افق حركت كنيم. بايد براي آينده سازمان برنامه داشته باشيم و اگر خدمتي الكترونيكي شده است، واقعا الكترونيكي باشد و در صورتي كه ايرادي در اين خدمات وجود دارد، برطرف كنيم و به دنبال غيرحضوري شدن خدمات به معناي واقعي باشيم.

سرپرست سازمان تأمين اجتماعي برون سپاري و استفاده از ظرفيت‌هاي خارج از سازمان را از ديگر رويكردهاي مهم حوزه فناوري اطلاعات دانست و گفت: در كنار استفاده مطلوب و كامل از ظرفيت‌هاي داخلي سازمان، از ظرفيت برون سپاري نيز استفاده مي‌كنيم و از دانش روز در اين حوزه بهره مي‌بريم.

موسوي در بخش ديگري از سخنان خود حوزه آمار و محاسبات را از ديگر بخش‌هاي داراي اهميت سازمان تأمين اجتماعي دانست و گفت: در حوزه آمار، تحليل آماري بايه به نحوي انجام شود كه منجر به تصميم‌گيري مديريتي شود و موفقيت حوزه آمار اين است كه توام با تحليل دقيق، متقن و مبتني بر هدف باشد تا مديريت سازماني بتواند براساس اين تحليل آماري تصميم‌گيري كند.

وي افزود: آمار بايد با استدلال و منطق دقيق عمل كند و براي سازمان تصميم‌سازي كند و استدلال‌هاي آماري محكم و مستدل داشته باشد.

 


برگشت به تلکس خبرها