تلکس خوزنا : ارائه هر نوع خدمات، مشروط به داشتن كد از سامانه املاك مي‌شود
دوشنبه، 5 مهر 1400 - 10:00     کد خبر: 117680

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي از عموم مردم خواست تا اطلاعات سكونتي خود را در سامانه املاك و اسكان تا پايان مهر ثبت كنند و افزود: ارائه هر نوع خدمات به خانوار، مشروط به دريافت كد از سامانه املاك و اسكان مي‌شود.

ايرنا، «محمود محمودزاده» عصر يكشنبه در تشريح چرايي ضرورت ثبت نام مالكان و مستاجران در سامانه املاك و اسكان، افزود: هدف اصلي از ثبت اطلاعات در اين سامانه، دريافت ماليات و ماليات ستاني نيست بلكه دريافت اطلاعات و آمار و به روزرساني وضعيت سكونت و شناسايي متقاضيان واقعي براي دادن پاسخ صحيح به نياز بخش مسكن است.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: درخواست داريم كه حتما با ورود اطلاعات به اين سامانه به جمع آوري اطلاعات پايه اي در بخش مسكن كمك كنند چرا كه اين موضوع در برنامه‌ريزي‌هاي كلان بخش مسكن بسيار تاثيرگذار است.

وي تاكيد كرد كه هدف دولت از اين كار ماليات ستاني نيست بلكه دسترسي به اطلاعات و آمار است و افزود: بايد جامعه مخاطب براي حوزه مسكن به صورت ويژه شناسايي شود تا بتوانيم به گروه هاي مختلف پاسخ مناسبي بدهيم.

محمودزاده اضافه كرد: تعدد واحد سكونتي در قانون مورد هدف مالياتي نيست. اولين هدف اين قانون اتصال كد ملي سرپرست خانوار به كدپستي است كه مي‌تواند به نيازهاي حوزه مسكن پاسخ دهد.

وي ادامه داد: تاكنون ۴ ميليون و ۵۰۰ هزار سند مالكيتي ثبت شده ضمن اينكه اطلاعات هويتي ۲۶.۵ ميليون نفر در سامانه موجود است. از هم‌وطنان مي‌خواهيم با مراجعه به سامانه اطلاعات خود را به روز كنند. در صورتي كه اطلاعات خانه خود را ثبت نكنند، ملك خالي تلقي شده و براي اخذ ماليات به سازمان امور مالياتي معرفي مي شود.

 

 

 

 


برگشت به تلکس خبرها