تلکس خوزنا : زمستان سرد نفت را تا ۱۰۰ دلار بالا مي‌برد
چهارشنبه، 5 آبان 1400 - 19:20     کد خبر: 120312

يك تحليلگر هشدار داد قيمت نفت خام در صورت سردتر بودن زمستان ممكن است به ۱۰۰ دلار در هر بشكه صعود كرده و قيمت گاز هم از سطح فعلي دو برابر افزايش پيدا كند.

 ايسنا، رندي اولنبرگ، مدير تحقيقات نفت و گاز شركت "بي ام او كپيتال ماركتس" به بلومبرگ گفت: ما واقعا در وضعيت بسيار حساس شرايط جوي هستيم و اگر هوا به شدت سرد شود، ممكن است دو برابر شدن قيمت گاز از سطح فعلي را مشاهده كنيم و ممكن است قيمتهاي نفت از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشكه عبور كنند. با اين حال اولنبرگ گفت: اگر دماي هوا در طول زمستان ملايم باشد، قيمتها در سه ماهه نخست سال ميلادي آينده اصلاح مي شوند.

اين تحليلگر تنها كسي نيست كه چنين ديدگاه خوش بينانه اي دارد. ايرا اپستاين از شركت "لين اند آسوشيتس" پيش بيني كرد وست تگزاس اينترمديت تا پايان سال تحت تاثير تقاضاي قوي براي نفت و عدم عرضه جديد كافي به ۹۰ دلار صعود خواهد كرد.

بر اساس گزارش اويل پرايس، اين نظرات در يادداشت اخير گلدمن ساكس انعكاس پيدا كرده است. اين بانك سرمايه گذاري آمريكايي اوايل ماه جاري پيش بيني خود از قيمت نفت برنت تا پايان سال را به ۹۰ دلار در هر بشكه افزايش داد و اكنون مي گويد نفت ممكن است به بالاتر از ۹۰ دلار صعود كند. گلدمن به سوئيچ نيروگاهها از گاز به نفت كه ممكن است يك ميليون بشكه در روز به تقاضاي جهاني براي نفت بيافزايد، به عنوان عامل اصلي بازبيني در دورنماي قيمت نفت اشاره كرد. در يادداشت گلدمن ساكس آمده است: با در نظر گرفتن اين كه اوپك پلاس همچنين به روند افزايش ماهانه توليد به ميزان ۴۰۰ هزار بشكه در روز ادامه مي دهد، بايد قيمتها به ۱۱۰ دلار در هر بشكه صعود كنند تا از ميزان تقاضا به حد كافي كاسته شده و كمبود عرضه در بازار كه براي سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ پيش بيني مي شود، متوازن شود.

بهاي معاملات نفت روز سه شنبه تحت تاثير كمبود جهاني عرضه و تقاضاي قوي در آمريكا، به بالاترين حد از سال ۲۰۱۴ صعود كرد. بهاي وست تگزاس اينترمديت با ۱.۱ درصد افزايش، در ۸۴ دلار و ۶۵ سنت و بهاي نفت برنت با ۰.۵ درصد افزايش، در ۸۶ دلار و ۴۰ سنت در هر بشكه بسته شد.


برگشت به تلکس خبرها