تلکس خوزنا : راه پولشويي با استفاده از تتر بسته مي‌شود؟
چهارشنبه، 5 آبان 1400 - 19:40     کد خبر: 120313

بنياد تتر از در راه بودن استانداردهاي جديد براي به حداقل رساندن ريسك پولشويي خبر داد.

 ايسنا، بنياد تتر با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد دستورالعمل جديدي را به اجرا خواهد گذاشت تا جلوي استفاده از پولشويي با استفاده از اين رمزارز به ويژه در پرداخت‌هاي فرامرزي گرفته شود. تتر با ارزش ترين رمزارز با ارزش ثابت جهان و پنجمين رمزارز با ارزش دنيا است و بسياري از آن به عنوان دلار ديجيتال نام مي برند. روزانه حدود ۶۴ ميليارد دلار تتر به صورت مستقيم در دنيا مبادله مي شود كه با توجه به قابليت اين رمزارز در حفظ نرخ برابري خود در محدوده يك دلاري، آن را به يك گزينه مطلوب براي پولشويي نيز تبديل مي كند.  

در ماه جولاي كارگروه ويژه اقدام مالي از كشورها خواسته بود تا هر چه سريع تر استانداردهاي خود را براي مقابله با اقدامات مجرمانه در بستر رمزارزها اعمال كنند. به گفته بنياد تتر، نظام جديد گزارش دهي تراكنشات مبتني بر استانداردهاي مدنظر FATF خواهد بود و هدف اصلي آن، بستن راه‌هاي موجود پولشويي با استفاده از اين استيبل كوين در سطح جهاني خواهد بود.  

با توجه به اهميت تتر در تبديل ارزهاي فيات (نظير يورو، دلار و پوند) به ارزهاي ديجيتالي و برعكس، اين رمزارز در ماه هاي اخير به شدت زير ذره بين نهادهاي ناظر آمريكا و همچنين كارگروه ويژه اقدام مالي قرار گرفته است. اين بنياد در ابتداي ماه ميلادي جاري توافق كرد ۴۲.۵ ميليون دلار جريمه به خاطر نقض قوانين معاملات آتي كالاي بورس آمريكا پرداخت كند.

قرار است دستورالعمل كارگروه ويژه اقدام مالي براي رمز ارزها تا پس فردا منتشر شود.


برگشت به تلکس خبرها