تلکس خوزنا : تداوم سنجش سلامت نوآموزان تا اواخر آذرماه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 - 22:00     کد خبر: 120320

رئيس سازمان آموزش‌وپرورش استثنايي بر لزوم اطلاع‌رساني و اقناع والدين و مربيان پيش‌دبستاني جهت ثبت‌نام نوآموزان پيش‌دبستاني در برنامه سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي تأكيد كرد.

 ايسنا، سيدجواد حسيني در نشست مشترك با معاونت آموزش ابتدايي، مركز روابط‌عمومي و اطلاع‌رساني و انجمن اولياء و مربيان، با بيان اين كه در سال جاري سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز پيش‌دبستاني هدف‌گذاري شده است گفت: علي‌رغم مشكلات سامانه «سيدا» براي ثبت‌نام پيش‌دبستاني‌ها تاكنون ۱۰۳ هزار نوآموز پيش‌دبستاني در برنامه سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوبت‌گيري شده‌اند.

وي افزود: سنجش اين نوآموزان در ۴۷۱ پايگاه سنجش در سراسر كشور در حال انجام است و فعاليت اين پايگاه‌ها تا اواخر آذر ادامه دارد.

حسيني با بيان اين كه سنجش پيش‌دبستاني‌ها از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، گفت: باتوجه ‌به هدف‌گذاري سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز پيش‌دبستاني براي سال جاري، لزوم اطلاع‌رساني و اقناع خانواده‌ها و مديران پيش‌دبستاني‌ها با رويكرد تهييجي و از روش‌هاي مختلف ضروري است.

وي افزود: توليد بسته اطلاع‌ رساني ويژه والدين و مديران مراكز پيش‌ دبستاني با نظارت معاونت آموزش ابتدايي و سازمان آموزش‌ و پرورش استثنايي و توزيع گسترده آن از طريق روابط‌ عمومي وزارت، برگزاري نشست خبري، استفاده از ظرفيت ماهنامه پيوند، استفاده از ظرفيت انجمن‌هاي اولياء و مربيان با هدف اطلاع‌ رساني به اولياء و استفاده از ظرفيت صدا و سيما و شبكه شاد از جمله راه‌هاي اطلاع‌رساني اين برنامه است.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط‌عمومي وزارت آموزش و پرورش، حسيني تصريح كرد: گزارشي از برنامه سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي سال ۱۴۰۰براي ارسال به دولت و كميسيون آموزش مجلس نيز تهيه خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها