تلکس خوزنا : ۳۶۱ مجوز تاسيس آموزشگاه فني و حرفه‌اي آزاد در ۲۲ روز صادر شد
پنجشنبه، 6 آبان 1400 - 02:27     کد خبر: 120328

رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور گفت: از دهم مهرماه امسال با ابلاغ صدور مجوز تاسيس آموزشگاه آزاد در مدت سه روز از سوي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تا امروز ۳۶۱ موافقتنامه اصولي براي متقاضيان تا چهارم آبان ماه صادر شد.

به گزارش سازمان فني و حرفه اي كشور، «غلامحسين حسيني‌نيا» افزود: اين تعداد صدور مجوز، حاكي از رشد ۴۵ برابري نسبت به سال گذشته است.

وي اظهار داشت: با دستور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به‌منظور تسريع و تسهيل در صدور مجوزهاي تاسيس آموزشگاه آزاد فني و حرفه‌اي، در مقايسه با بازه زماني مشابه سال پيش كه فقط هشت مجوز آموزشگاه آزاد فني و حرفه‌اي صادر شده بود، شاهد اين رشد چند برابري هستيم.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، اين ميزان استقبال از راه اندازي آموزشگاه هاي آزاد و تقاضاي انباشته شده را ناشي از نقصان در روند قبلي و محدوديت‌هاي نادرست ايجاد شده كه منجر به ايجاد امضاهاي طلايي شده بود بود دانست و ادامه‌داد: با اين اقدام براي هميشه بساط خريد وفروش مجوز آموزشگاه‌هاي آزاد جمع و به اجحاف در حق  موسسان آموزشگاه‌ها پايان داده شد.

به گفته وي، متقاضيان واجد شرايط دريافت‌كننده مجوز فعاليت مي‌توانند با فراهم كردن الزام‌هاي كار مانند فضا، تجهيرات، مربي، برنامه آموزشي و اخذ مجوز بلافاصله فعاليت آموزشي خود را شروع كنند و ساير الزام‌ها مثل گواهي عدم سوء پيشينه، تاييديه اداره اماكن و ساير تاييديه‌ها را دربازه زماني سه ماهه تهيه كرده و ارائه دهند.

وي تصريح‌كرد: لازم است متقاضيان راه‌اندازي آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلي امكان‌سنجي و داشتن طرح كسب‌وكار و تحقيقات بازار و تجربه آموزشي وارد اين عرصه شوند تا بتوانند در فضار رقابتي سالم به موفقيت دست يابند و پايداري فعاليت آموزشي خود را تضمين كنند.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي ضمن استقبال از مشاركت و اعلام آمادگي بخش خصوصي براي سرمايه‌گذاري در آموزش‌هاي آزاد فني و حرفه‌اي، از برنامه‌هاي سازمان براي تشويق و حمايت از موسسان آموزشگاه‌هاي آزاد در رشته‌هاي آموزشي جديد و نيز در مناطق محروم كه فاقد مراكز آموزشي دولتي و آموزشگاه آزاد هستند، همچنين و اگذاري مديريت مراكز آموزش دولتي به آموزشگاه‌هاي آزاد بر اساس ظرفيت‌هاي قانوني موجود خبر داد.

به گزارش ايرنا، پيش از اين زمان مورد نياز صدور مجوز اين آموزشگاه‌ها نزديك به هشت ماه بوده است.

پيشتر وزير تعاون در اين باره گفت: صدور مجوز آموزشگاه‌هاي آزاد فني و حرفه اي براي افراد واجد شرايط حداكثر در سه روز كاري انجام خواهد شد و در صورت اطاله بررسي، سيستم به‌صورت خودكار پس از روز سوم مجوز را صادر مي‌كند.


برگشت به تلکس خبرها