تلکس خوزنا : سامانه امضاي الكترونيكي از شنبه آغاز به كار مي‌كند
پنجشنبه، 6 آبان 1400 - 03:27     کد خبر: 120329

سخنگوي قوه قضاييه با اشاره به يك خدمت در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور گفت: سامانه امضاي الكترونيكي از روز شنبه در يكي از استان‌ها به صورت آزمايشي آغاز به كار مي‌كند.

 ايرنا، ذبيح‌الله خداييان روز چهارشنبه در چهارمين نشست خبري دوران تعالي قوه قضاييه ضمن گراميداشت هفته وحدت و عيد ولادت با سعادت نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) و امام جعفر صادق (ع) با  اشاره به مفاد سند تحول قضايي اظهارداشت: سند تحول قضايي فناوري پايه است و سعي مي‌شود امور طبق فناوري تحول و توسعه يابد و در همين راستا، در سازمان ثبت اسناد و املاك جهت تسهيل و تسريع دسترسي مردم به خدمات در واحدهاي ثبتي، نرم‌افزار «ثبت من» ايجاد شده است كه همه بخش هاي سازمان ثبت خدمات خود را از طريق اين نرم افزار كه روي گوشي تلفن همراه و رايانه قابل نصب است، ارائه مي دهند.

وي خاطرنشان كرد: در آينده نزديك بسياري از امور در سازمان ثبت الكترونيكي و بدون نياز به حضور مردم در واحدهاي ثبتي خواهد بود.

خداييان اظهارداشت: در سامانه امضاي الكترونيكي، احراز هويت افراد، امضا و پرداخت ها همه به صورت  الكترونيكي خواهد بود و از اينرو از مراجعه هزاران نفر به  واحدهاي ثبت پيشگيري مي شود.

سخنگوي قوه قضاييه گفت: فردا سفر رياست قوه قضاييه به استان شهيد پرور خوزستان انجام مي‌شود و  در اين سفر مسئولان عالي قضايي حجت الاسلام والمسلمين محسني‌اژه‌اي را همراهي مي كنند و نمايندگان قضايي در شهرستان‌هاي اين استان حضور مي‌يابند تا از نزديك مسائل و مشكلات شهرستان‌ها را  بررسي كنند.

وي ادامه داد: سفرهاي رئيس قوه قضاييه مساله محور است و در جلسه نهايي در سفر استاني، مشكلات مطرح و در مورد آنها تصميم لازم اتخاذ مي شود.

فرد سيلي زننده به استاندار آذربايجان شرقي در بازداشت است 

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره اقدامات دستگاه قضايي در مورد سيلي خوردن استاندار  آذربايجان شرقي در مراسم معارفه گفت: هفته گذشته شاهد اقدام ناشايست از سوي فردي كه در جلسه معارفه استاندار آذربايجان شرقي مواجه بوديم كه بلافاصله دادستاني به موضوع ورود كرد و در شرايطي كه استاندار از فرد مورد نظر شكايتي نداشت اما متهم تحت تعقيب قرار گرفت و آن فرد به جرم اخلال در نظم كه از جرايم غير قابل گذشت است، بازداشت شد و در حال حاضر هم از بابت جنبه عمومي جرم اين شخص هنوز تحت بازداشت است و تحقيقات اين پرونده ادامه دارد.

وي ادامه داد: برخي نقل قول‌هايي از سوي اين فرد در فضاي مجازي منتشر شد اما صحت ندارد و اعلام شد دليل اقدام اين فرد انگيزه شخصي بوده و به مقام قضايي گفته است در يكي از بازديدهاي استاندار در زماني كه در سپاه كار مي كرده با يكي از سربازان رفتار مناسب نداشته است.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: قوه قضاييه با اين گونه مسائل برخورد مي‌كند و اين رفتارها مورد قبول دستگاه قضايي نيست و با اين گونه رفتارها برخورد قاطع مي‌شود.

شكايتي از مسئولان دولت قبل نشده است

خداييان گفت: دستگاه  قضايي در رسيدگي به پرونده ها به مقام و موقعيت شخص توجه نمي كند و هر گزارش يا شكايتي كه به دستگاه قضايي برسد، براساس قانون برخورد مي شود و درباره رئيس جمهوري سابق، با توجه به اينكه روحاني هستند، بايد به دادگاه ويژه روحانيت ارسال شود البته طبق بررسي ها، در اين خصوص تاكنون پرونده اي در دادسراي عمومي و انقلاب تهران تشكيل نشده است.


برگشت به تلکس خبرها