تلکس خوزنا : مهمترين ماموريت‌ما در زندان‌ها مددكاري است
پنجشنبه، 6 آبان 1400 - 06:17     کد خبر: 120333

سازمان زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور گفت: مهمترين ماموريت‌ما در زندان‌ها مددكاري است و اعتقاد داريم مددكاري در يك قالب مشخص اداري نمي‌تواند اهداف تعيين شده در آيين نامه مددكاري را محقق كند.

به گزارش روابط عمومي سازمان زندان ها و اقدامات تاميني و تربيتي كشور، اولين نشست تخصصي رييس سازمان زندان ها با رسته‌هاي مختلف شغلي كه با حضور مددكاران زندان هاي سراسر كشور برگزار شد.

رييس سازمان زندان ها در اين نشست كه از طريق ويدئو كنفرانس برگزار شد، گفت: انتخاب رسته مددكاري براي برگزاري اولين جلسه تخصصي سازمان نشان دهنده اعتقاد به كار مددكاري در نظام زندانباني است.

محمد مهدي حاج محمدي افزود: مهمترين ماموريت ما در زندان‌ها مددكاري است و اعتقاد داريم مددكاري در يك قالب مشخص اداري نمي تواند اهداف تعيين شده در آيين نامه مددكاري را محقق كند.

حاج محمدي تصريح كرد: در دل مددكاري محبت و عشق به انسان هاست و مددكاران ما بايد با عشق و علاقه و وقت گذاشتن بيشتر موجب اتفاقات خوب براي زنداني و خانواده او بشوند.

وي اظهار داشت: مددكار ملجاء و پناهگاه مردم‌ است. سعي كنيد در زندان ها با اين نگاه و رفتار و اخلاق پسنديده با نفوذ دردل افراد و جلب اعتماد ضمن مراقبت از آنان مشكلات شان را در حد توان رفع كنيد.  

رييس سازمان زندان ها ادامه داد: برخلاف برخي از مشاغل كه كم كاري در آن شايد قابل اغماض باشد غفلت و كم كاري مددكار مي تواند منجر به نابودي شخصيت يك زنداني و حتي  بروز مشكلات در خانواده زنداني شود.

حاج محمدي با بيان اينكه مددكاري يعني عشق و محبت به انسان ها به ذكر خاطره اي از شهيد لاجوردي پرداخت و گفت: يكي از نزديكان ايشان تعريف مي كرد كه در يكي از شب هاي رمضان شهيد لاجوردي  با يك پارچ آب در ميان زندانيان رفته بود فردي كه سردسته آن گروهك تروريستي بود پس از شناختن او و با ديدن اين صحنه ومشاهده اوج مهرباني و انسانيت وي و مراقبت او از زندانيان و تفاوت آنچه از لاجوردي شنيده بود با آنچه مي ديد دچار تحول بزرگ شد و به جبهه مردم و انقلاب گرويد.

عضو شوراي عالي قوه قضائيه ادامه داد: از نظر ما يكي از شاخص هاي اصلي مديريت در سطوح مختلف داشتن حس و روحيه مددكاري است.

حاج محمدي در ادامه به موضوع فعاليت مددكاران افتخاري در زندان ها نيز پرداخت و گفت: در آيين نامه مددكاري اين موضوع تصريح شده است و در دوره تحولي سازمان زندان ها هيچ منعي براي حضور مددكار افتخاري در مراكز تاميني و تربيتي وجود ندارد.

وي از مجموعه مددكاري سازمان خواست از ظرفيت مددكاران افتخاري استفاده شود و براي جذب و بكارگيري متقاضايان مددكاري اجتماعي در زندان ها برنامه ريزي كنند و شرايط لازم را فراهم نمايند.

رييس سازمان زندان ها با اشاره به موادي ازآيين نامه مددكاري بر مترقي بودن اين آيين نامه تاكيد كرد و گفت: در سال دوم خدمت و ماموريت در سازمان زندان ها بر لزوم شناسايي مددكاران موفق و به كارگيري آنان در پست هاي مديريتي تاكيد و مي شود و اولين نمونه آن انتخاب مددكار به عنوان مدير ندامتگاه دماوند تهران بود.

حاج محمدي افزود: با رصد عملكرد مددكاران در زندان هاي سراسر كشور از اين پس مددكار نمونه در پايان هرماه معرفي خواهد شد.  

حاج محمدي خطاب به مددكاران زندان ها گفت: تا يقين نكرديد كه مشكل زنداني حل شده از پاي ننشينيد و اگر در استان به نتيجه نرسيديد از طريق سامانه مشعل به سازمان اعلام كنيد. از درد و مشكلات جسمي و روحي زندانيان به سادگي رد نشويد چرا كه در پيشگاه خدا بايد پاسخگو باشيم.

با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته مقررشد از اين پس جلسات تخصصي رييس سازمان زندان ها با رسته هاي مختلف شغلي در زندان ها با هدف هم افزايي، بحث و تبادل نظر و بيان مستقيم نظرات و ديدگاه ها برگزار شود.

در اولين جلسه با موضوع مددكاري ۲۵۵ نفر به نمايندگي از مددكاران زندان ها حضور داشتند كه برخي از آنان به بيان ديدگاه ها و نظرات خود و طرح مشكلات شغلي پرداختند.

در ابتداي اين جلسه جمشيدي مديركل منابع انساني و پشتيباني سازمان به ارائه گزارشي از وضعيت مددكاران پرداخت.


برگشت به تلکس خبرها