تلکس خوزنا : دسترسي مردم به عدالت با توسعه فناوري‌هاي نوين آسان مي‌شود
پنجشنبه، 6 آبان 1400 - 07:27     کد خبر: 120334

دادستان تهران بر لزوم رفع مشكلات موجود در زمينه برقراري ارتباط سيستمي دواير نظارتي دادستاني تهران با زندان‌ها و حوزه‌هاي قضايي تاكيد كرد و گفت:‌ دسترسي مردم به عدالت با توسعه فناوري‌هاي نوين آسان مي‌شود.

به گزارش دادسراي عمومي و انقلاب تهران، دكتر علي القاصي مهر روز سه شنبه در جلسه اي كه به منظور رفع مشكلات موجود در زمينه برقراري ارتباط سيستمي دواير نظارتي دادستاني تهران با زندان ها و حوزه هاي قضايي برگزار شد با تاكيد بر ضرورت توسعه فناوري هاي نوين در دواير نظارت بر زندان ها بيان كرد: در اين راستا ضروري است مشكلات موجود در اين حوزه توسط كارشناسان فني مركز فناوري اطلاعات بررسي و حداكثر ظرف يك هفته مشكلات موجود رفع شود.

وي همچنين خواستار برگزاري جلساتي هر ۱۵ روز يكبار براي پيگيري اجراي مصوبات و ساير مشكلات مرتبط با حوزه فناوري اطلاعات شد و تاكيد كرد: استفاده از تكنولوژي، كاهش اطاله دادرسي و ارتقاء كارايي قوه قضاييه و افزايش دقت و شفافيت در رسيدگي‌ هاي قضايي را به همراه دارد.

دادستان تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه همه اين اقدامات براي آسان‌تر كردن دسترسي مردم به عدالت است، گفت: بايد متناسب با سرعت پيشرفت تكنولوژي در جهت به روزرساني و كارآمدسازي فرايندهاي رسيدگي گام برداشت.

در اين جلسه كه به منظور رفع معضلات حوزه فناوري اطلاعات دواير نظارت دادستاني بر زندان هاي استان تهران و حل اختلالات موجود در ارتباط سيستمي دواير نظارت با واحدهاي قضايي و زندان ها برگزار شد، احمد رحمانيان معاون اول دادستان، تورك معاون دادستاني در حقوق عامه، حجت الاسلام فيروزجايي معاون دادستان در امور زندان ها و كاظمي فرد رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه و معاونين ذيربط و مديران اداره كل زندان هاي استان تهران حضور داشتند.

پس از طرح معضلات و مشكلات با توجه به ضرورت رفع سريع و به موقع مسائل راهكارهاي لازم براي توسعه فناوري هاي نوين در فرايند قضايي و جلوگيري از اطاله دادرسي، لزوم تسريع در بهره مندي زندانيان واجد شمول از تسهيلات الكترونيك و فعال شدن دفاتر خدمت قضايي الكترونيك مستقر در زندان ها بررسي و تصميماتي در اين رابطه اتخاذ شد.


برگشت به تلکس خبرها