تلکس خوزنا : توليد روزانه ۹۴۰ ميليون مترمكعب گاز در زمستان امسال
چهارشنبه، 5 آبان 1400 - 22:16     کد خبر: 120379

مديرعامل شركت ملي نفت ايران اعلام كرد: توليد گاز در زمستان امسال به ۹۴۰ ميليون مترمكعب گاز مي‌رسد.

به گزارش وزارت نفت، «محسن خجسته‌مهر» در نشستي كه امروز با حضور سيد ابراهيم رئيسي، رئيس‌جمهوري در ستاد وزارت نفت تشكيل شد، در اين باره گفت: در زمستان امسال و در حداكثر مصرف بخش خانگي، تجاري، صنايع و نيروگاهي، حدود ۹۴۰ ميليون مترمكعب گاز از بخش خشكي و دريا توليد مي‌شود.

وي افزود: از اين مقدار ۷۰۰ ميليون مترمكعب گاز از طريق ۳۷ سكو در دريا در خليج‌فارس و مربوط به ميدان گازي مشترك پارس جنوبي خواهد بود كه ۷۰ درصد گاز توليدي كشور را تأمين مي‌كند.

مديرعامل شركت ملي نفت ايران با تأكيد بر تأمين سوخت مطمئن در ماه‌هاي سرد امسال تأكيد كرد: در زمستان امسال حداكثر توليد گاز را خواهيم داشت و در مواردي كه نياز داشته باشيم، در صورت لزوم از سوخت مايع استفاده مي‌شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد ابراهيم رئيسي  امروز به منظور بررسي آخرين وضع عملياتي كردن جايگاه‌هاي عرضه سوخت در سراسر كشور و بررسي اختلال پيش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت در وزارت نفت حضور يافت.

وي در اين بازديد با بيان اينكه وزارت نفت براي حل مشكل پيش آمده كار بزرگي انجام داده است، عنوان كرد: در مسير، وضع جايگاه‌هاي عرضه را بررسي كردم كه خوشبختانه شرايط مساعد بود و سوخت‌گيري در جريان است.

رئيس‌جمهوري افزود: لازم است همه دستگاه‌ها در مقابل حملات احتمالي دشمن آمادگي داشته باشند، از وزير نفت و مجموعه كاركنان وزارت نفت براي سرعت عمل در فعال‌سازي جايگاه‌ها تشكر مي‌كنم.

رئيسي تصريح كرد: تمامي دستگاه‌ها نسبت به ايمن‌سازي سامانه‌هاي خود در جهت خدمات‌رساني پايدار به مردم اقدام كنند، همچنين از مردم نيز تشكر و قدرداني مي‌كنم.

 ساعت ۱۱ روز گذشته، حمله سايبري به سامانه هوشمند سوخت باعث شد تا عرضه بنزين در كشور براي ساعاتي متوقف شود.  

البته كارشناسان فني وزارت نفت وارد عمل شدند و با از مدار خارج كردن سامانه هوشمند در پمپ بنزين ها، عرضه بنزين آزاد در كشور آغاز شد.  

در پايان روز گذشته نيز به تدريج جايگاه هايي در كشور به سامانه هوشمند متصل شدند كه امكان استفاده از بنزين يارانه اي در آنها فراهم شد و بر اساس آخرين آمار تعداد جايگاه هاي متصل به سامانه هوشمند به ۲۲۰ جايگاه رسيده است.


برگشت به تلکس خبرها