تلکس خوزنا : سرزمين مقدس خوزستان ميزبان شايسته‌اي براي جشنواره شميم است
شنبه، 2 بهمن 1400 - 17:36     کد خبر: 127451

مسئول سازمان فرهنگي خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: سرزمين مقدس خوزستان ميزبان شايسته‌اي براي جشنواره فرهنگي ورزشي شميم است چرا كه وجب به وجب اين خاك آغشته به خون پاك و مطهر هزاران شهيد والامقام است كه براي آرامش  ما جان خود را نثار كردند.

ايرنا :حجت الاسلام والمسلمين شيخ كاظم زنگنه جمعه شب در گفت و گوي ويژه خبري شبكه خوزستان با اشاره به برگزاري پنجمين جشنواره سراسري فرهنگي ورزشي شميم ويژه همسران و دختران كاركنان سپاه به ميزباني سپاه وليعصر(عج) در اهواز اظهار داشت: اين جشنواره به مدت ۲ روز در سه مرحله مقدماتي، نيمه نهايي و نهايي از روز شنبه با حضور بيش از ۲ هزار شركت كننده از همسران و دختران كاركنان سپاه سراسر كشور برگزار مي شود.

وي افزود: جشنواره شميم در ۶ رشته ورزشي، واليبال، تكواندو، آمادگي جسماني، دارت تيراندازي و شنا برگزار مي شود كه در پايان به نفرات برتر جوايز ارزنده‌اي اهدا مي گردد.

سپاه وليعصر(عج) خوزستان ميزباني شايسته تقدير 

مسئول سازمان فرهنگي خانواده سپاه پاسداران گفت: جا دارد از فرماندهي سپاه وليعصر(عج) و تمامي مجموعه و مسئولان استان خوزستان كه در برگزاري اين جشنواره ما را ياري مي‌كنند، به صورت ويژه‌ تقدير كنيم.

وي بيان كرد: تاكنون چهار مرحله از اين جشنواره برگزار شده و به صورت ميانگين درصد بالايي از اهداف ما محقق شده و بي شك هر چه از اين رقابت‌ها مي‌گذرد كيفيت آن نيز بيشتر مي‌شود.

 سلامت عقل در كنار سلامت جسم ايجاد مي شود  

مسئول سازمان فرهنگي خانواده سپاه پاسداران گفت: همواره رابطه تنگاتنگي بين ورزش و معنويت وجود دارد و همانگونه كه با ورزش بدن تقويت شده و بدن سالم مي ماند، عقل نيز سلامت پيدا مي‌كند.

 تقويت روحيه خانواده كاركنان سپاه از اهداف جشنواره شميم 

حجت الاسلام والمسلمين زنگنه گفت: در اين جشنواره تلاش مي شود رشته هاي ورزشي با دقت خاص دنبال شوند و در كنار آن نيز روحيه خانواده كاركنان تقويت شود.

وي افزود: خانواده همواره از اهميت ويژه اي برخوردار است همانگونه كه در قرآن، روايات، كلام ائمه معصومين(ع)، فرمايشات امام خميني(ره) و اهتمام ويژه مقام معظم رهبري آمده است.

مسئول سازمان فرهنگي خانواده سپاه پاسداران گفت: به همين جهت، سپاه پاسداران را بر آن داشت تا سازماني به عنوان سازمان فرهنگي خانواده پاسداران تشكيل دهد و اين سازمان نيز براي خود برنامه هايي تحت عنوان نقشه راه تدوين كند.

تشكيل، تحكيم و تعالي خانواده شعار اين سازمان فرهنگي 

وي ادامه داد: شعار اين سازمان تشكيل، تحكيم و تعالي خانواده در ابعاد گوناگون اعم از ابعاد روحي، فكري و جسمي است. اين سازمان در سال ۱۳۹۴ نخستين جشنواره شميم را به ميزباني اصفهان برگزار كرد كه  استقبال بي نظيري از آن شد.

حجت الاسلام والمسلمين زنگنه گفت: همچنين سال ۱۳۹۵ اين جشنواره در همدان برگزار شد كه تعداد شركت كنندگان به مراتب بيشتر از مرحله اول بود. در سال هاي ۹۶ و ۹۷ نيز  جشنواره شميم در استان هاي زنجان  و چهارمحال و بختياري برگزار شد اما پس از آن با توجه به شيوع  ويروس كرونا اين جشنواره براي ۲ سال تعطيل شد .

برگزاري جشنواره توام با سفرهاي رايان نور از دلايل ميزباني خوزستان 

وي افزود: برگزاري پنجمين مرحله از اين جشنواره در خوزستان توأم است با آغاز سفرهاي راهيان نور در اين استان كه نسبت به ساير مراحل از بعد معنوي خاصي برخوردار است.

مسئول سازمان فرهنگي خانواده سپاه پاسداران اظهار داشت: پنجمين مرحله جشنواره شميم در سرزميني برگزار مي شود كه هزاران شهيد تقديم انقلاب و نظام كرده است و يكي از دلايل اصلي انتخاب خوزستان براي ميزباني، ارزش‌هاي معنوي اين سرزمين است.

تقويت جسم، ابعاد معنوي و سلامت خانواده كاركنان

وي بيان كرد: هدف ما از برگزاري اين جشنواره صرفا ورزش و تقويت جسم نيست بلكه ورزش را ابزاري براي رسيدن به هدف نهايي يعني همان تقويت جسم و ابعاد معنوي و سلامت خانواده هاي كاركنان مي دانيم.

حجت الاسلام والمسلمين زنگنه افزود: با توجه به تجربه‌اي كه از جشنواره هاي گذشته داريم، تمامي شركت كنندگان با هدف رشد و ترقي و تعالي معنوي و جسمي حضور پيدا مي‌كنند و ارزش ريالي جوايز را جزو اولويت ها نمي دانند.

معرفي ورزشكاران مستعد به وزارت ورزش براي ورزش حرفه اي 

وي بيان كرد: در بخش پسران كاركنان در ۶ رشته ورزشي به صورت مستمر ورزشكاران مستعد به وزارت ورزش و جوانان معرفي مي‌ شوند تا اين رشته‌هاي تخصصي را به صورت حرفه‌اي‌تر دنبال كنند.

به گزارش ايرنا، پنجمين مرحله جشنواره فرهنگي ورزشي شميم از دوم تا چهارم بهمن ماه به ميزباني سپاه وليعصر(عج) با حضور بيش از ۲ هزار نفر از همسران و دختران كاركنان سپاه پاسداران سراسر كشور در اهواز برگزار مي شود.

زيارت يادمان‌هاي شهداي استان خوزستان نيز از برنامه‌هاي فرهنگي اين جشنواره است.


برگشت به تلکس خبرها