تلکس خوزنا : ضرورت تلاش براي حذف تيراندازي در مراسم‌هاي خوزستان
شنبه، 2 بهمن 1400 - 17:39     کد خبر: 127457

رئيس كل دادگستري خوزستان گفت: بايد با به كارگيري راهكارهاي مناسب فرهنگي، جهت اصلاح و مبارزه با رسم غلط تيراندازي در مراسم عزا و شادي در استان گام‌هاي اساسي و اثربخشي برداشته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين صادق مرادي در همايش «نه به تيراندازي و جمع‌آوري اسلحه» كه با حضور نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، سران عشاير، معتمدين و ساير اقشار مردم در حسينه حضرت فاطمه زهرا(س) شهر الهايي از توابع شهرستان اهواز برگزار شد، گفت: عشاير در خوزستان داراي سنت‌هاي بسيار پسنديده و ستودني هستند كه مورد تائيد شرع و قانون است اما وجود رسم خطرناك و ناپسند تيراندازي در كنار سنت‌هاي تاريخي و نيكو در ميان اقوم مختلف استان، مشكلاتي به همراه داشته است و سران عشاير و اقوام نبايد اجازه دهند افرادي با انجام اعمالي نابخردانه مانند تيراندازي‌ها، باعث ايجاد رعب، وحشت و بر هم زدن آرامش مردم شوند.

به گزارش ايسنا به نقل از دادگستري خوزستان، وي افزود: متاسفانه تيراندازي در مراسم با توجه به اتفاقات تلخي كه در ساليان اخير رخ داده، امنيت رواني مردم را هدف گرفته است و همه وظيفه داريم كه با اين رسم اشتباه و غلط مبارزه كنيم.

رئيس كل دادگستري خوزستان خاطرنشان كرد: بايد راهكاري مناسب و خردمندانه براي حذف اين رسم غلط انديشيده و گام‌هاي اساسي و اثربخشي در اين خصوص برداشته شود كه در اين راستا دادگستري خوزستان با استفاده از ظرفيت شوراي حل اختلاف و ستاد صبر در قالب شوراي ساماندهي سران عشاير برنامه‌ها و فعاليت‌هاي خوبي داشته است.

مرادي افزود: حفظ و ايجاد امنيت و آرامش مردم وظيفه دولت و دستگاه قضايي است بنابراين دادگستري با متخلفان و عاملان استفاده از سلاح به شدت مقابله و برخورد مي‌كند.

وي نقش رسانه‌ها و نخبگان جامعه را در اصلاح و حذف سنت‌هاي غلط بسيار تاثيرگذار برشمرد و عنوان كرد: رسانه‌ها در كنار نخبگان و چهره‌هاي صاحب نفوذ در عشاير و اقوام مختلف، نقشي مهم و تاثيرگذار در آگاهي‌بخشي جمعي دارند كه از تحقق بسياري از حوادث ناخواسته و تلخ پيشگيري مي‌كند.

در پايان اين همايش بيانيه‌اي در خصوص عدم استفاده از سلاح و تيراندازي در مراسم، قرائت شد و سران عشاير تعهد دادند كه بر خلاف رسم و سنت محلي، از انجام تيراندازي كه موجب رعب، وحشت و عدم آرامش مردم مي‌شود، پرهيز كنند و اين معضل اجتماعي به زودي حل شود.

 


برگشت به تلکس خبرها