تلکس خوزنا : به‌روزرساني دستورالعمل «WHO» براي واكسن فايزر
شنبه، 2 بهمن 1400 - 17:42     کد خبر: 127459

خبرگزاري ايسنا: سازمان جهاني بهداشت در بيانيه جديد خود حداقل سن توصيه شده براي دريافت واكسن كوويد-۱۹ ساخت شركت فايزر در آمريكا را از ۱۲ سال به پنج سال كاهش داد و همچنين به دولت‌هاي سراسر جهان توصيه كرده كه در صورت استفاده از اين واكسن، مجوز كاربرد آن را مطابق با دستورالعمل‌ جديدِ اين سازمان به روزرساني كنند.

اين توصيه پس از آن مطرح شد كه گروهي از كارشناسان در زمينه ايمن سازي جلسه اي را در روز چهارشنبه براي ارزيابي واكسن برگزار كردند و اظهار داشتند: اين گروه سني در پايين ترين اولويت براي واكسيناسيون هستند.

در حال حاضر تزريق واكسن فايزر براي كودكان پنج ساله در آمريكا تاييد شده است.

توصيه سازمان جهاني بهداشت درحالي مطرح شده كه كودكان كمتر در معرض خطرات ناشي از اين ويروس هستند و طبق اعلام مركز كنترل و پيشگيري از بيماريهاي ايالات متحده، كودكان كمتر از ۰.۱ درصد از مرگ و مير ناشي از اين ويروس را در ايالات متحده تشكيل مي دهند.

"كيت اوبراين" مدير ايمن سازي و واكسيناسيون سازمان جهاني بهداشت گفت كه در آزمايشات باليني، نگراني در مورد ايمني واكسن فايزر براي سنين پنج تا ۱۱ سال مطرح نشده است.

به نقل از روزنامه ديلي ميل، كارشناسان همچنين توصيه كردند كه دُزهاي يادآور واكسن فايزر بايد چهار تا شش ماه پس از اتمام اولين سري واكسن در گروه هاي داراي اولويت بالا مانند افراد مسن و كادر درمان تجويز شود.


برگشت به تلکس خبرها