تلکس خوزنا : بازگشايي دانشگاه‌ها و مدارس ابلاغ شد
شنبه، 2 بهمن 1400 - 17:46     کد خبر: 127469

تجارت نيوز: وزير كشور و فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با كرونا با صدور ابلاغيه‌اي خطاب به وزيران علوم، تحقيقات و فناوري، بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و آموزش و پرورش و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بازگشايي كلاس‌هاي درس دانشگاه‌ها و مدارس را ابلاغ كرد.

مدارس و دانشگاه‌ها در نيم‌سال دوم بازگشايي مي‌شود؟

در ابتداي ابلاغيه احمد وحيدي، فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با كرونا خطاب به وزيران علوم، بهداشت، آموزش و پرورش و رئيس دانشگاه آزاد اسلامي آمده است: پيرو مصوبه ستاد ملي مقابله با كرونا و ابلاغ رئيس‌جمهور، كلاس‌هاي درس تمامي دانشگاه هاي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، دانشگاه آزاد اسلامي و مدارس وابسته به وزارت آموزش و پرورش به ويژه برگزاري امتحانات و دفاع پايان نامه هاي تحصيلي بايد به صورت حضوري برقرار شود.

وي در اين ابلاغيه تاكيد كرده است: رعايت شيوه‌نامه‌هاي بهداشتي (استفاده از ماسك و رعايت فاصله اجتماعي) ضروري است.

وزير كشور و فرمانده قرارگاه عملياتي ستاد ملي مقابله با كرونا در اين ابلاغيه همچنين آورده است: مسوولان دانشگاه‌ها و روساي ادارات آموزش و پرورش و مديران مدارس در سراسر كشور موظف به اجراي اين ابلاغيه هستند.

وحيدي در اين ابلاغيه تاكيد كرده است: دستور فرماييد گزارش تحقق مصوبه قرارگاه عملياتي ستاد ملي اعلام شود.(ايرنا)

حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباري است

آنطور كه فارس گزارش داده، احمد وحيدي وزير كشور در حاشيه همايش «بزرگداشت هفته شوراهاي آموزش و پرورش» كه در سالن پيامبر اعظم(ص) وزارت كشور برگزار شد، در پاسخ به اين پرسش كه «آيا حضور دانش‌آموزان در مدارس اختياري است؟»،گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختياري نيست و بايد همه دانش‌آموزان سر كلاس حضور داشته باشند.

وي با تأكيد بر اينكه حضور دانش‌آموزان سر كلاس يك امر الزامي است، افزود: اگر در يك شهرستان، يك مورد خاصي داشتيم، تصميم مستقل مي‌گيريم اما در مجموع و اصل بر اين است كه حضور در مدرسه الزامي است.

وحيدي ادامه داد: حضور دانش‌آموزان در مدرسه طبق برنامه‌اي است كه آموزش و پرورش اعلام مي‌كند يعني ممكن است در بعضي جاها تصميم بگيرند به خاطر جمعيت دانش‌آموزان بگويند كه برخي سه روز در هفته به مدرسه بروند يا مدرسه دو يا سه شيفته شود كه تشخيص با آموزش و پرورش است اما اصل با آموزش حضوري است.


برگشت به تلکس خبرها