تلکس خوزنا : تفاهم‌نامه همكاري بين پارك علم و فناوري و شيلات خوزستان امضا شد
دوشنبه، 11 مهر 1401 - 19:20     کد خبر: 152733

تفاهم‌نامه همكاري پارك علم و فناوري خوزستان و شيلات استان روز دوشنبه در راستاي توسعه همكاري‌هاي مشترك و همه جانبه علمي، پژوهشي و فناوري و استفاده بهينه از ظرفيت‌هاي موجود به امضا رسيد.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از روابط عمومي شيلات خوزستان، رييس پارك علم و فناوري خوزستان در آيين امضاي اين تفاهم نامه گفت:با توجه به محدوديت منابع آبي در دنيا، دانش و فناوري نيز به ويژه در صنعت آبزي‌پروري بر محوريت افزايش رشد و بهره‌وري ضمن بهره‌مندي از حداقل ظرفيت‌ها پيش مي‌رود.

محمد راضي جلالي با بيان اينكه خوزستان از ظرفيت‌هاي بسياري در زمينه شيلات و آبزيان برخوردار است افزود: خوزستان با دارا بودن رتبه دوم توليدات ماهيان گرمابي يكي از قطب‌هاي مهم آبزي‌پروري در سطح كشور محسوب مي‌شود و توليدات ساير آبزيان از جمله ماهيان دريايي و ميگو به لحاظ دسترسي به آب‌هاي آزاد و سواحل نيز در وضعيت مطلوبي قرار دارد.

وي بيان كرد:با پيوند دانش فني پارك علم و فناوري و ظرفيت‌هاي متنوع شيلات خوزستان و به كارگيري نوآوري و مختصر تغييرات در زمينه پرورش متراكم ماهيان و پرورش ماهي در قفس، استفاده از پساب‌ها و آب‌هاي نامتعارف در استان ، رشد چشمگير توليدات آبزي‌پروري، اشتغالزايي و توسعه اقتصادي استان قابل دسترس خواهد بود.

راضي جلالي گفت:در راستاي تحقق شعار سال "توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين" ، توسعه اقتصاد دانش بنيان در حوزه شيلات با رويكرد مثبت دو مجموعه فراهم مي‌شود.

مديركل شيلات خوزستان نيز در اين آيين تحقق شعار امسال و توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان در حوزه شيلات، مشاركت در تبادل دانش و تجربيات بخش تحقيق و اجرا و دسترسي و به كارگيري دانش فني و فناوري روز در اين حوزه را اهداف مهم اين تفاهم‌نامه بيان كرد.

فتح اله ابوعلي افزود:در زمينه پرورش ميگو درخوزستان اقدام هاي موثر و در خورتوجهي به منظور بهره‌مندي از آب‌هاي نامتعارف، نرسري ميگو (توليد بچه ميگو) و استفاده از پروبيوتيك‌ها انجام شده است.

وي به گستره فعاليت شيلات دانش بنيان در خوزستان اشاره كرد و گفت: در ارتباط با آبزيان آب شور و روش‌هاي نوين آبزي‌پروري ظرفيت مشاركت شركت‌هاي دانش بنيان وجود دارد.

سالانه حدود ۸۰هزار تن ماهي گرمابي و سردابي در خوزستان توليد و ۵۵ تا ۶۰هزار تن آبزيان دريايي در محدوده صيدگاه‌هاي شمال خليج فارس توسط صيادان خوزستاني صيد مي‌شود.


برگشت به تلکس خبرها