تلکس خوزنا : گفتگوي تلفني رئيس جمهور با دبيركل سازمان ملل
سه شنبه، 12 مهر 1401 - 07:14     کد خبر: 152742

پايگاه خبري خوزنا:


رئيس جمهور در پاسخ به تماس تلفني « آنتونيو گوترش » دبير كل سازمان ملل متحد بر رفع محاصره وبرقراري اتش بس در يمن تاكيد كرد .

به گزارش پابگاه خبري خوزنا وبه نقل ازخبرگزاري صداوسيما،اقاي رئيسي درواكنش به ابراز اميدواري دبيركل سازمان ملل براي تمديد و تداوم آتش بس دريمن گفت:ايران همواره بر رفع محاصره و برقراري آتش بس در يمن و تلاش براي حل بحران از طريق گفتگوهاي يمني - يمني و تفاهم بدون دخالت خارجي در اين كشور تاكيد داشته است و همكاران شما در سازمان ملل هم اين موضوع را تاييد مي كنند.
رئيس جمهور خطاب به دبير كل سازمان ملل افزود: اميدوارم با تلاش ها و پيگيري هاي شما عربستان سعودي نيز تعهدات خود در توقف حملات به يمن عمل كرده و براي حل مسائل اين كشور با مشاركت خود يمني ها و تعيين سرنوشت يمن از سوي مردم اين كشور مجاب شود.

گفتگوي تلفني رئيس جمهور با دبيركل سازمان ملل
اقاي رئيسي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران آماده است ظرفيت هاي متنوع و موثر خود را براي حل مسائل منطقه و جهان به كار بگيرد.
رئيس جمهور در پاسخ به قدرداني دبير كل سازمان ملل از حسن نيت و عمل كشورمان در آزادي دو تن از محكومان امنيتي زنداني در كشورمان گفت: اين اقدام گواه حسن نظر و رويكرد تعاملي جمهوري اسلامي ايران براي حل مسائل و مشكلات است.
آقاي « آنتونيو گوترش » دبير كل سازمان ملل متحد نيز در اين گفتگوي تلفني ضمن قدرداني از حسن نظر و رويكرد انسان دوستانه و تعاملي جمهوري اسلامي ايران در حل مسائل منطقه اي و جهاني به ديدار خود با رئيس جمهور كشورمان در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل اشاره كرد و گفت: ميزباني از جنابعالي براي بنده افتخار بزرگي بود، در آن ملاقات گفتگوهاي مهمي داشتيم و بنده نگراني هاي جمهوري اسلامي نسبت به مسائل جهاني را به خوبي دريافت كردم.
دبير كل سازمان ملل متحد به رئيس جمهور كشورمان اطمينان داد: تمام تلاش خود را براي مجاب كردن عربستان سعودي به توقف حملات به يمن و تلاش براي حل بحران از طريق گفتگوي گروه هاي مختلف يمني به كار خواهد گرفت .
آقاي « آنتونيو گوترش » تصريح كرد: اميدوارم بتوانيم با مشاركت ايران كه از سابقه تمدني چند هزار ساله برخوردار است ، ساختار سياسي جديدي را در منطقه اي كه جايگاهي ويژه و كهن در تمدن بشري دارد ، ايجاد كنيم.
كپي لينك


برگشت به تلکس خبرها