تلکس خوزنا : بازگشت سه داور بزرگ به ليگ برتر ايران
سه شنبه، 12 مهر 1401 - 07:24     کد خبر: 152743



اختصاصي- بازگشت سه داور بزرگ به ليگ برتر ايران!

تست آمادگي جسماني دوباره از داوران در حالي برگزار شد كه 7 چهره شناخته‌شده جواز قضاوت در ليگ برتر را به دست آوردند.

به گزارش پايگاه خبري حوزنا وبه نقل ازمشرق، استاديوم انقلاب كرج روز دوشنبه با حضور محمدرضا اكبريان و برخي ديگر از مسئولان كميته داوران و فدراسيون فوتبال، محل تست‌گيري از داوراني بود كه در آزمون پيش‌فصل رد شدند و اين بار پس از گذشت 7 هفته، فرصت اثبات توانايي خود را به دست آوردند.

در تست پيش فصل چهره‌هاي مهم از جمله علي صفايي، سيدمهدي سيدعلي، اشكان خورشيدي، محمدحسين زاهدي‌فر و... رد شدند تا به اين ترتيب حضور آنها، تست كميته داوران را جذب و مهم كند.

البته در اين بين اشكان خورشيدي با اعلام اينكه دچار كسالت شده، در تست حاضر نشد تا همچنان غايب مهم ليگ برتر ايران باشد. او حالا در نيم فصل فرصت بازگشت به ميادين داوري را خواهد داشت.

اين تست كه با استاندارد فيفا برگزار شد، به اين شكل بود كه داوران بايد شش دور 40 متر را مي‌دويدند و هر دور بايد زير شش ثانيه به خط پايان مي‌رسيدند. همچنين چهل بار 75 متر را دويدند كه اين آزمون در پيش فصل با دشواري زيادي براي برخي داوران همراه بود و باعث رد آنها نيز شد.

آنها در تست دوم بايد 15 ثانيه مي‌دويدند و 18 ثانيه هم وقت استراحت داشتند و اين كاري بود كه 40 بار در فاصله 75 متري بايد انجام مي‌شد.

در نهايت اما علي صفايي، سيدمهدي سيدعلي و محمدحسين زاهدي‌فر به عنوان سه داور بزرگ و شناخته‌شده توانستند با موفقيت تست‌ها را پشت سر بگذارند تا براي قضاوت بازيهاي هفته هشتم در اختيار كميته داوران فدراسيون فوتبال باشند.

سيدعلي و زاهدي‌فر دو داوري هستند كه شهرآورد را قضاوت كردند و صفايي نيز چهره درخشان سالهاي اخير داوري ايران بود كه عملكرد خوبي را در بازيهاي مهم از خود نشان داد.

همچنين روح‌الله شريفي، داماد خداداد افشاريان، كه در تست پيش فصل رد شده بود، اين بار سربلند از آزمون بيرون آمد و او نيز به جمع داوران بازمي‌گردد. كميل غلامي و جواد رحيم‌زاده دو چهره سرشناس ديگري هستند كه در اين تست موفق بودند و به چرخه داوران بازخواهند گشت.

ميثم صالحي و علي اصغر مومني نيز هفته گذشته در تست داوران بين‌المللي شركت كردند و آنجا با موفقيت در تست، توانستند به ليگ برتر ايران بازگردند.

نكته جالب اينكه رضا مديرروستا كمك داور مردود پيش فصل با عملكرد درخشان در اين تست حالا جزو كمك داوران ليگ بيست و دوم خواهد بود.

به اين ترتيب در ادامه ليگ برتر خداداد افشاريان با دست بازتري مي‌تواند تركيب داوران براي بازيها را بچيند و بايد ديد او چه زماني تصميم به استفاده از اين داوران خواهد گرفت.
 


برگشت به تلکس خبرها