تلکس خوزنا : توطئه‌هاي دروغ‌پردازان خنثي شد
سه شنبه، 12 مهر 1401 - 07:25     کد خبر: 152744


توطئه‌هاي دروغ‌پردازان خنثي شد/ بيانيه هنرمندان براي حفظ وحدت

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي در چهاردهمين همايش سراسري هنرمندان پيشكسوت از نقش و پيشتازي هنرمندان در اميد بخشي و ايجاد نشاط در جامعه سخن گفت.

به گزارش پايگاه خبري خوزنا وبه نقل از مشرق به نقل از مركز روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمدمهدي اسماعيلي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شامگاه گذشته در چهاردهمين همايش سراسري هنرمندان پيشكسوت كه در شهر مقدس مشهد برگزار شد، با ابلاغ سلام رئيس‌جمهور به نقش تأثيرگذار مسئولين و هنرمندان در آگاهي بخشي جامعه اشاره كرد و گفت: مسئولين و اهالي فرهنگ و هنر از نقش تعيين‌كننده‌اي در آگاهي‌بخشي و تزريق اميد و نشاط در جامعه برخوردار هستند كه با اقدامات خود مي‌توانند به ايجاد آرامش و وحدت ملي در جامعه كمك بسياري كنند.

وي ادامه داد: خوشبختانه اين روزها اغلب هنرمندان پيشتاز عرصه اميدبخشي و ايجاد نشاط در جامعه هستند زيرا به خوبي مي‌دانند كه كشور عزيزمان بيش از هر زماني به انسجام و وحدت ملي نياز دارد.

اسماعيلي با بيان اينكه مسئولين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به خادمي اهالي فرهنگ و هنر افتخار مي‌كنند، گفت: منافع ملي ايران عزيز در گرو انسجام و وحدت است و نبايد اجازه دهيم، كوچك‌ترين خدشه‌اي به انسجام ملي وارد شود از سوي ديگر هنرمندان همواره آموزگاران مردم در وطن دوستي و شكل‌گيري اتحاد ملي بوده‌اند و انشالله اين مسير را در كنار هم طي خواهيم كرد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه امنيت كشور به راحتي به دست نيامده است، خاطرنشان كرد: علي رغم سپري كردن برخي آشوب‌ها بايد با قاطعيت گفت، ايران عزيز ما نقطه آرامش و ثبات منطقه به شمار مي‌رود به طوري كه قدرت‌هاي بزرگ دنيا چاره‌اي جز تسليم در مقابل عظمت ايران ندارند.

اسماعيلي در پايان يادآور شد: درگذشت غم‌انگيز دختر عزيز و كُرد كشور همه را متأثر كرد و شخص رئيس‌جمهور از روز اول اين اتفاق با آنكه در سفر خارج از كشور بود، شخصاً دستور پيگيري اين موضوع را ابلاغ كرد و حتي بلافاصله پس از بازگشت به ايران با پدر مرحومه تماس گرفت اما عده‌اي در كنار رسانه‌هاي معاند و دروغ‌پرداز، اين موضوع را بهانه‌اي براي ايجاد التهاب در جامعه كردند كه با هوشياري اقشار مختلف مردم توطئه‌هاي دشمنان قسم خورده ملت ايران خنثي شده است.

توطئه‌هاي دروغ‌پردازان خنثي شد/ بيانيه هنرمندان براي حفظ وحدت

هنرمندان پيشكسوت در بيانيه‌اي بر حفظ امنيت كشور و وحدت و يكپارچگي ملي تاكيد كردند

همچنين در پايان اين مراسم كه با حضور ۱۳۷ نفر از پيشكسوتان عرصه‌هاي مختلف هنري برگزار شد، بيانيه چهاردهمين همايش سراسري هنرمندان پيشكسوت با تاكيد بر حفظ امنيت ملي و ايجاد همگرايي، انسجام و وحدت ملي در شرايط كنوني قرائت شد.

هنرمندان پيشكسوت عضو مؤسسه هنرمندان پيشكسوت كشور در بخشي از اين بيانيه بر سخنان اخير رئيس‌جمهور در خصوص نگاه مثبت مسئولين به نقدها براي اصلاح امور، داير كردن مراكزي براي گفت و گو، نقد و حتي اعتراض به برخي مشكلات و روش اجراي برخي قوانين و بر حفظ امنيت ملي، حريم و حرمت پرچم و وحدت و يكپارچگي ملي تاكيد كردند.

اين هنرمندان در بخش ديگري از اين بيانيه با اشاره به شأن و جايگاه رفيع هنرمندان پيشكسوت، خواستار اقدامات لازم براي ارتقاي مؤسسه هنرمندان پيشكسوت به بنياد ملي شدند، همچنين پيگيري تحقق وعده‌هاي رئيس جمهور در ضيافت افطاري با هنرمندان و توجه بيشتر سازمان‌ها و نهادهاي مختلف فرهنگي و هنري به توسعه مؤسسه هنرمندان پيشكسوت از ديگر خواسته‌هاي هنرمندان در اين بيانيه بود.

چهاردهمين همايش سراسري هنرمندان پيشكسوت شب گذشته يكشنبه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، سيدمحمود اسلامي معاون توسعه و مديريت منابع، محمود سالاري معاون امور هنري وزارت فرهنگ و سيدمجيد پوراحمدي مديرعامل صندوق اعتباري هنر و با تجليل از خانواده هنرمندان درگذشته صادق صندوقي، حسن مهري، كريم اكبري مباركه و تورج شعبانخاني در مشهد مقدس برگزار شد.


برگشت به تلکس خبرها