تلکس خوزنا : روز در اين جزيره بي‌پايان است!
سه شنبه، 12 مهر 1401 - 08:54     کد خبر: 152748

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از خبرآنلاين: به مناطق بالاي دايره قطب شمال در نروژ سفر كنيد و خودتان شب‌هايي را ببينيد كه نور خورشيد به طرز شگفت انگيزي محيط را روشن كرده است.

 اگر از شب‌هاي سرد تابستاني در شمال نمي‌ترسيد، مي‌توانيد نيمه شب شنا كنيد يا در طبيعت چادر بزنيد. بسياري از مناظر و فعاليت‌ها در طول روزهاي بي‌پايان در اين منطقه برقرار است؛ بنابراين مي‌توانيد نيمه‌شب گلف، دوچرخه‌سواري، پارو زدن در رودخانه، يا كاياك سواري در دريا را تجربه كنيد و يا شايد فقط يك نقطه آرام براي ماهيگيري پيدا كنيد.

اگر به جزاير سوالبارد در قطب شمال سفر كنيد، خورشيد از آوريل تا اواخر آگوست مي‌ماند. در اينجا، مي‌توانيد نيمه‌شب پياده‌روي كنيد يا آسمان قرمز رنگ را از سورتمه سگ در حال حركت در آب و هوا و طبيعت منحصربه‌فرد نزديك قطب شمال تماشا كنيد.

روز در اين جزيره بي‌پايان است!

كجا مي توان خورشيد نيمه شب را پيدا كرد

در طول ماه هاي تابستان، مي توانيد تا ۲۴ ساعت نور خورشيد را در بالاي دايره قطب شمال تجربه كنيد، كه به معناي زمان بيشتري براي لذت بردن از مناظر و اكتشافات جديد است؛ ۶ منطقه در اين شمالي‌ترين قسمت كره زمين بهترين مكان‌ها براي پيدا كردن خورشيد نيمه‌شب است.

هلگلند

جنوبي ترين قسمت شمال نروژ هلگلند نام دارد و درست در زير دايره قطب شمال قرار دارد. كل منطقه يك گوهر كشف نشده است.

بودو و سالتن

مسير ساحلي در سراسر دايره قطب شمال به منطقه Salten و تا Bodø ادامه مي يابد. اين شهر نه تنها يك مركز حمل و نقل اصلي است، بلكه بودو به خودي خود مكان جالبي براي كاوش است.

Lofoten و Vesterålen

اگر از طريق دريا به شمال غربي سفر كنيد، به جزاير Lofoten و Vesterålen خواهيد رسيد، مناطقي با زيبايي طبيعي برجسته كه با قله هاي سنگي و چشمگير كه از دريا و زمين هاي هموار ساحلي كه گوسفندان در آن مي چرند مشخص مي شوند.

ترومس

شهر پرجنب‌وجوش ترومس در شهرستان ترومس اغلب «پاريس شمال» ناميده مي‌شود و به مدت يك ماه تمام شبانه روز آفتاب دارد.

فين مارك

اين دورترين شمالي است كه مي توانيد در سرزمين اصلي نروژ به آن سمت برويد. آفتاب‌گردان‌هاي نيمه‌شب معمولاً به سمت دماغه شمالي مي‌روند، شمالي‌ترين نقطه‌اي كه مي‌توانيد در اروپا به آنجا برويد.

سوالبارد

در نيمه راه بين سرزمين اصلي نروژ و قطب شمال، جزاير سوالبارد را خواهيد ديد كه خرس هاي قطبي در آن زندگي مي كنند.


برگشت به تلکس خبرها