تلکس خوزنا : مكملي كه مرگ و مير را كاهش مي‌دهد
سه شنبه، 12 مهر 1401 - 08:56     کد خبر: 152750

به گزارش پايگاه خبري خوزنا و به نقل از همشهري آنلاين: مصرف روزانه نوعي مكمل به مدت يك سال مي‌تواند ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي عروقي را تا ۶۵ درصد و مرگ و مير ناشي از همه علل مرگ را تا ۳۹ درصد كاهش دهد.

 

 

 

مصرف منظم گلوكزامين همراه با كندرويتين با كاهش مرگ و مير ناشي از بيماري قلبي عروقي و مرگ به هر دليلي همراه است. مصرف روزانه اين مكمل به مدت يك سال مي‌تواند ميزان مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي عروقي را تا ۶۵ درصد و مرگ و مير ناشي از همه علل مرگ را تا ۳۹ درصد كاهش دهد.

 

 

طبق اين مطالعه، گلوكزامين همراه با مكمل كندرويتين به اندازه ورزش منظم در كاهش ميزان مرگ و مير كلي موثر است، اما به اين معني نيست كه اگر ورزش‌هاي منظم را از دست بدهيم، مي‌توانيم به تنهايي از مزاياي سلامتي مشابه استفاده كنيم.

دانا كينگ، محقق ارشد اين تحقيق گفت: «آيا اين مورد به اين معني است كه فقط بايد باشگاه ورزشي را رها كنيد، يك قرص گلوكزامين بخوريد و به جاي آن به خانه برويد؟ اين چيزي نيست كه ما پيشنهاد مي‌كنيم؛ به ورزش كردن ادامه دهيد اما اين فكر كه مصرف يك قرص نيز مفيد خواهد بود، جالب است.»

 

 

كاهش ۶۵ درصدي مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي عروقي شامل بيماري قلبي است كه بزرگ‌ترين قاتل محسوب مي‌شود، يعني بيماري عروق كرونر قلب (CHD) و سكته مغزي است.

يكي از دلايل احتمالي كه گلوكوزامين و كندرويتين مي‌توانند به‌طور كلي ميزان مرگ و مير را كاهش دهند، به تاثير آنها بر روي سايتوكين‌هاي پيش التهابي مربوط مي‌شود.

 

 

گلوكزامين و كندرويتين با سركوب سيتوكين‌هاي پيش التهابي (پروتئين‌هاي كوچك آزاد شده توسط سلول‌ها) قادر به كاهش التهاب هستند.

گلوكزامين همراه با كندرويتين يك تركيب طبيعي است كه در بافت‌هاي همبند از جمله غضروف يافت مي‌شود اما مي‌توان آنها را از صدف‌ها يا قارچ‌ها توليد كرد.

 

 

گلوكزامين با مكمل‌هاي كندرويتين كه بدون نسخه به فروش مي‌رسند، محصولات محبوبي براي درمان درد مفاصل و آرتروز هستند.

اين مطالعه داده‌هاي بررسي ملي سلامت و تغذيه را بر روي ۱۶هزار و ۶۸۶ بزرگسال آمريكايي كه ۴۰ سال يا بيشتر داشتند، تجزيه و تحليل كرد.

 

 

اين مطالعه در مجله آمريكايي Board of Family Medicine منتشر شده است.

 
 

برگشت به تلکس خبرها