تلکس خوزنا : گره كور بيكاري چه زماني باز خواهد شد؟
سه شنبه، 16 خرداد 1402 - 06:48     کد خبر: 170020

خوزنا:

اعظم راهدار عريضي

محسن نامدار، فعال حوزه كارگري در گفت وگو با خوزنا عنوان كرد:  پرداختن به مقوله بيكاري و اولويت دادن به آن با الزامات شديد و توصيه‌هاي مكرر تنها مختص اين دولت نيست و دولت‌هاي قبل هم همگي بر اين رويه تاكيد مؤكد داشتند اما ماحصل كار و نتيجه اين الزامات و توصيه‌ها و جدي گرفتن اين مأموريت از سوي دولتمردان، مطلوب نيست و آمارهاي واقعي كف جامعه نه تنها نشانگر ايجاد مشاغل جديد نيست بلكه از افزايش آمار بيكاران به دليل تعطيلي برخي كارخانجات و واحدهاي توليدي هم خبر مي‌دهد.

محسن نامدار ادامه داد:در چنين شرايطي توقع ايجاد اشتغال از سوي دولت هم به سبب تصدي گري بي حد و حصر دولت در هاله‌اي از ابهام است و كار اما و اگرهاي فراواني دارد. بي ترديد چاره كار، داشتن نگاه توسعه محور به بخش خصوصي حقيقي است كه با مديريت اصولي و علمي توانسته در اين شرايط نامناسب اقتصادي خود را سرپا نگه دارد و چرخ توليد را بچرخاند.

اين فعال حوزه كارگري افزود: در اكثر استان‌ها و شهرهاي كشور شاهد فعاليت كارخانجات، واحدهاي توليدي، مدارس غيردولتي، واحدهاي اقامتي و پذيرايي و غيره خصوصي هستيم كه با كارآفريني واقعي و غيرآماري، هزاران خانوار را زير پر و بال خود گرفته‌اند و اشتغال مولد و پايدار ايجاد كرده‌اند.

محسن نامدار ادامه داد: در حقيقت گره كور بيكاري توسط دستان پرتوان و حسابگر اين واحدهاي اقتصادي باز مي‌شود و دولت مي‌تواند با مديران اين شركت‌ها و كارخانجات و واحدها به مذاكره بنشيند و نياز آنها را براي دو سه برابر كردن ظرفيت اشتغال شأن يا حتي بيشتر بسنجد.

محسن نامدار، فعال حوزه كارگري در پايان گفت وگو با خوزنا عنوان كرد:  برخي از آنها معتقد هستند اگر دولت فقط چوب‌هايي را كه لاي چرخ توليد شأن قرار داده و سنگ‌هايي را كه سر راه شأن نهاده است، بردارد ظرفيت توليد و ايجاد اشتغال در مجموعه شأن دستكم دو برابر خواهد شد.


برگشت به تلکس خبرها