تلکس خوزنا : روابط استان قزوين با كشورهاي خارجي تقويت مي شود
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 01:24     کد خبر: 199078

خوزنا :

معاون اقتصادي استاندار قزوين گفت: يكي از برنامه‌هاي اصلي استان قزوين براي تحقق راهبرد شعار سال، تقويت روابط با كشورهاي خارجي است كه روابط سياسي مناسب و منافع مشترك با آن‌ها داريم.

 خبرگزاري مهر، علي رحماني در هشتمين جلسه شوراي هماهنگي روابط خارجي استان قزوين با حضور صانعي سفير جمهوري اسلامي ايران در بلاروس و آقامحمدي رئيس دفتر هماهنگي و پيگيري امور نمايندگي‌هاي داخل كشور وزارت امور خارجه كه با هدف بررسي زمينه‌هاي همكاري استان قزوين با كشور بلاروس در سالن جلسات استانداري قزوين برگزار شد اظهار كرد: يكي از برنامه‌هاي اصلي استان قزوين در جهت تحقق اين راهبرد، تقويت روابط خارجي با كشورهايي است كه روابط سياسي مناسب و منافع مشترك با آن‌ها داريم.

وي افزود: كشور بلاروس از جمله كشورهايي است كه ما روابط سياسي خوبي با آن داريم و مي‌توانيم روابط تجاري خوبي نيز با آن ايجاد كنيم، برخي از تحريم‌هايي كه شامل ايران است شامل بلاروس نيز مي‌شود اما در برخي موارد تحريم‌هاي ما را ندارند بنابراين موقعيت مشترك خوبي براي روابط تجاري داريم.

معاون اقتصادي استاندار قزوين بيان كرد: هيئت عالي‌رتبه‌اي از بلاروس از استان قزوين بازديد خواهد داشت؛ اين هيات شامل تجار و تعدادي از مديران ارشد اين كشور خواهد بود، تلاش مي‌كنيم بازديدي ترتيب داده شود كه اين افراد با فعاليت‌هاي استان قزوين آشنا شوند.

وي يادآور شد: در همين راستا دفتر نمايندگي پارك علم و فناوري استان قزوين را در بلاروس ايجاد مي‌كنيم و اگر تمايلي بود دفتر نمايندگي بلاروس را نيز در پارك علم و فناوري قزوين داشته باشيم و تكنولوژي‌هاي مورد نياز را وارد كنيم، شركت‌هاي دانش بنيان ما مي‌توانند آنجا فعاليت كنند، در برخي محصولات سطح تكنولوژي در بلاروس بالا است و مي‌توان از آنها هم استفاده كرد.

رحماني خاطرنشان كرد: محصولات و صنايع استان نيز به صورت بروشور تهيه و قابليت‌ها معرفي مي‌شود، در حوزه مالي نيز با توجه به استقرار بانك در بلاروس مشكلي نخواهيم داشت، تفاهم نامه‌اي به منظور ايجاد نمايندگي يا نمايشگاه دائم با سفير بلاروس در ايران خواهيم داشت كه در بخش‌هاي مختلف همكاري داشته باشيم.

وي يادآور شد: در حوزه توريست نيز رواديد را برداشتيم و مي‌توانيم از اين ظرفيت استفاده كنيم و تورهايي گردشگري از بلاروس براي بازديد از قزوين اعزام شوند، مشكلات قانوني موجود را نيز بررسي و اگر مواردي وجود داشت، مأموريت داريم آن را حل كنيم.

معاون اقتصادي استاندار قزوين اظهار كرد: در صادرات خشكبار و محصولات كشاورزي در استان ظرفيت خوبي داريم و در حال حاضر غير مستقيم اين امر در حال اجرا است، اما مي‌توانيم به صورت رسمي اين كار را انجام دهيم و در اين راستا تأمين كاميون يخچال دار تسهيل شده است و تلاش مي‌كنيم به عنوان استاني اقتصادي نقش بيشتري در تحقق شعار سال داشته باشيم، كشورهاي داراي منافع مشترك مي‌تواند دروازه ورود ما به بازارهاي جهاني باشند و در سال جاري تمركز بيشتري در اين حوزه خواهيم داشت.


برگشت به تلکس خبرها