تلکس خوزنا : اجراي اقدامات براي تامين زيرساخت ها ورفع مشكلات مردم سيل زده
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 01:25     کد خبر: 199079

خوزنا :

وزير كشور بر اجراي اقدامات اساسي براي تامين زيرساخت ها و رفع مشكلات مردم در مناطق سيل زده سيستان و بلوچستان تاكيد كرد.

 مهر، احمد وحيدي شامگاه چهارشنبه در ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران سيستان و بلوچستان در فرمانداري كنارك كه با حضور اعضا در اين شهرستان برگزار شد، افزود: مسائل و مشكلات سيل‌زدگان از لحظات اوليه توسط مسؤولان به ويژه استاندار و فرمانداران در حال پيگيري هست و مشكلات براساس اولويت پيگيري و مرتفع خواهد شد، دولت با تمام قوا در كنار مردم بوده و از هيچ كوششي براي حل مشكلات مردم دريغ نخواهد كرد.

وي ادامه داد: در بحث برق، اقدامات لازم در مناطق سيل زده در حال انجام هست، به زودي تمام مشكلات مردم اين مناطق، حل مي‌شود، البته در ابتدا بايد آب مصرفي مردم به صورت سالم و بهداشتي تأمين شود تا شاهد مشكلات ديگري در اين مناطق نباشيم.

وي گفت: اقدامات اساسي براي تأمين زيرساخت‌ها و رفع مشكلات مردم بايد انجام شود تا مردم به راحتي و آسوده خاطر زندگي كنند و ترس و هراسي در هنگام بارندگي نداشته باشند.

وزير كشور با بيان اينكه بيش از ۵۰ درصد جمعيت استان سيستان و بلوچستان در روستاها زندگي مي‌كنند و بايد سرعت بيشتري در اجراي طرح‌هاي حوزه راه، برق، آب، تلفن، اينترنت و آبخيزداري در اين خطه پهناور باشد، تصريح كرد: مشكلات آبگرفتگي خانه‌ها در شهر كنارك هم در كنار پيگيري ساير مشكلات مردم بايد پيگيري شود و طرح‌هاي نيمه تمام فاضلاب شهري و هدايت آب‌هاي سطحي به نتيجه برسد تا هميشه در زمان بارندگي مردم با مشكل مواجه نشوند.

وحيدي با اشاره به اينكه كه آب پشت سدها براي اشتغال و توليد كاربرد دارد، ادامه داد: گرگروها (فرسايش خندقي خاك) برخي روستاها را با مشكل جدي تخريب مواجه كرده كه اميدواريم با انجام طرح‌هاي آبخيزداري و مهار آب‌ها بتوانيم گرگروها را ساماندهي كنيم.

وي در پايان از تلاش همه دست اندركاران و قشرهاي مختلف مردم و مسؤولان براي رسيدگي به وضعيت سيل‌زدگان تشكر و قدرداني كرد.

بيشترين خسارت سيل به جاده‌ها وارد شد

استاندار سيستان و بلوچستان هم در اين نشست، با اشاره به اينكه با فعاليت سامانه بارشي در اين استان بيشترين آسيب به جاده‌ها وارد شده، گفت: بخش‌هاي خصوصي و دستگاه‌هاي دولتي در حال تلاش براي برطرف كردن معضلات هستند.

محمد كرمي افزود: در برخي شهرستان‌هاي جنوبي اين استان مانند ايرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نيكشهر بارندگي‌هايي رخ داد و خسارت‌هايي به جاده‌ها و برخي زيرساخت‌ها وارد و حجم زيادي از آب به سمت دريا هدايت شده است.

وي اضافه كرد: به دليل حجم بالاي بارش‌ها، برق تعدادي از روستاها قطع شده و برخي منازل دچار آبگرفتگي شدند، همچنين اختلالاتي در ارتباطات به وجود آمد كه بخش‌هاي خصوصي و دستگاه‌هاي دولتي در حال تلاش براي برطرف كردن اين معضلات هستند.

استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: با وجود تذكرات مبني بر عدم ترددهاي غير ضروري، اما روز گذشته شاهد گرفتار شدن سه دستگاه اتوبوس در سيلاب بوديم كه با تلاش متوليان امر آسيبي متوجه فردي نشد و مسافران نجات يافتند.

وي اظهار كرد: با فعاليت سامانه بارشي در سيستان و بلوچستان، بيشترين آسيب به جاده‌ها وارد شده، همچنين با ورود آب به برخي منازل بخشي از وسايل زندگي مردم از بين رفته كه بايد كمك براي جايگزيني آنها انجام شود.

كرمي گفت: برق تعدادي از روستاها به علت وزش شديد باد و باران قطع شده كه بايد هرچه سريع‌تر مشكل برطرف شود، پست كهير نيز دچار مشكل شده كه تلاش تيم‌ها براي رفع ايراد تداوم دارد.

وي تاكيد كرد: تأمين آب شرب مردم يكي از مهم‌ترين وظايفي هست كه بايد به درستي انجام شود، در اين زمينه يكي از اقدامات آبرساني، توزيع آب معدني در نقاط درگير سيل است.

شايان ذكر است ساير اعضا نيز در اين جلسه به ارائه گزارشات اقدامات صورت گرفته و درخواست‌ها و پيشنهادات و بيان مشكلات، پرداختند.


برگشت به تلکس خبرها