تلکس خوزنا : پروژه‌هاي نيمه‌تمام ايلام براي تكميل به بخش خصوصي واگذار شوند
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 01:25     کد خبر: 199080

خوزنا :

استاندار ايلام گفت: پروژه‌هاي نيمه‌تمام ايلام براي تكميل به بخش خصوصي واگذار شوند.

 مهر، حسن بهرام نيا عصر چهارشنبه در نشست توسعه برنامه ريزي با گرامي‌داشت روز ارتش، از سپاه پاسداران، ارتش مقتدر جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي مسلح در عمليات غرور آفرين"وعده صادق" تقدير كرد.

بهرام‌نيا پس از ارائه گزارشات مسئولان دستگاه‌ها، بر لزوم هماهنگي دستگاه‌هاي اجرايي براي تحقق شعار سال در استان ايلام تاكيد كرد.

استاندار ايلام منطقه آزاد تجاري مهران را از مهم‌ترين اولويت‌هاي دولت در استان دانست و خاطرنشان كرد كه هم‌چنان با جديت پيگير تكميل زيرساخت‌هاي موردنياز اين منطقه خواهد بود.

وي اضافه كرد: طرح جامع منطقه آزاد تجاري مهران بين ۷ طرح جامع كشور، به‌عنوان نخستين طرح تهيه و تدوين شد.

استاندار ايلام با اشاره به رشد ۷۰۰ درصدي شركت‌هاي دانش‌بنيان استان در دولت سيزدهم، بر حمايت ويژه دولت از توسعه كسب و كارهاي دانش‌بنيان تاكيد كرد و گفت: شركت‌هاي دانش‌بنيان در دولت سيزدهم از يك شركت به ۸ شركت افزايش يافته است.

نماينده عالي دولت در استان ايلام در اين جلسه از مدير آبفاي استان خواست كه تجهيزات مورد نياز شهرك‌هاي صنعتي استان را در اسرع وقت تامين كند.

بهرام‌نيا افزود: مصوب شده تا حدود ۳۰۰ هكتار از اراضي كشاورزي استان براي كشت گلخانه‌اي به مردم استان واگذار شود.

استاندار ايلام با اشاره به وضعيت پروژه‌هايي مانند برج هنر، از مسئولان دستگاه‌هايي كه پروژه نيمه‌تمام دارند خواست كه تكميل اين طرح‌ها را به صورت مشاركتي به بخش خصوصي واگذار كنند.

بهرام‌نيا يكي از نمودهاي تحقق شعار سال در استان را، تكميل تصفيه‌خانه ايوان دانست و به مسئولان دستگاه‌ها تكليف كرد كه با جذب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در قالب قرارداد (بي او تي) طرح‌هاي بر زمين مانده را تكميل كنند.

حسن بهرام‌نيا در اين جلسه مديران ادارات مربوطه را مكلف كرد تا با ارائه مشاوره‌هاي جامع به متقاضيان طرح‌هاي توليدي و اقتصادي، به پيشبرد اصولي برنامه‌ها كمك كنند.

وي همچنين از مديران ادارات كلي كه حائز رتبه‌هاي برتر وزارتي در حوزه وظايف سازماني خود شده‌اند تقدير كرد و مديران استاني را به تلاش بيشتر در جهت خدمت‌رساني به مردم شريف استان تشويق كرد.

استاندار ايلام بر لزوم همكاري بانك‌هاي استان در تسهيل امور مربوط به توليد، سرمايه‌گذاري و ترغيب بخش خصوصي به مشاركت در صنايع توليدي استان تاكيد كرد.

در پايان اين جلسه، استاندار ايلام به معاونت اقتصادي استانداري و سازمان برنامه و بودجه استان ماموريت داد تا با همكاري ساير دستگاه‌هاي استان، برنامه راهبردي تحقق شعار سال، ظرف حداكثر يك هفته تدوين شود.


برگشت به تلکس خبرها