تلکس خوزنا : هنر تئاتر با فرهنگ گفت‌وگو شكل مي‌گيرد
پنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 01:26     کد خبر: 199082

خوزنا :

چهارمين همايش تئاتر تك در چهارمحال و بختياري گفت: تئاتر با گفت‌وگو شكل مي‌گيرد، زيرا گفت‌وگو موجب تقابل و تعامل مي‌شود.

فرشيد بزرگ نيا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار كرد: شاهد اجراهاي بسيار خوب از هفت نمايش بوديم.

وي افزود: در دوره‌هاي قبل نيز به عنوان داور حضور داشتم اما در دوره چهارم همايش، سطح كارها به لحاظ فني تغيير پيدا كرده و نمايش‌ها جدي‌تر گرفته شده كه البته دليل اين امر حمايت حوزه هنري از اين جريان بوده است.

داور چهارمين همايش تئاتر تك در چهارمحال و بختياري ادامه داد: آنچه از سوي هيأت داوران و ديگر دوستان مطرح و با آن موافقت شد، آغاز به كار دبيرخانه جشنواره پنجم است، پيشنهاد مي‌شود اين دبيرخانه از فردا شروع به كار كند، زيرا اين مساله در برگزاري همايش، ارتقاي تئاتر و نيرو سازي تأثيرگذار است.

بزرگ نيا عنوان كرد: يكي از مسائلي كه در تئاتر وجود ندارد هنر گفت‌وگو است، حتي در بين گروه‌هايي كه در عرصه تئاتر فعاليت دارند گفت‌وگويي شكل نمي‌گيرد، اين در حالي است كه در بسياري از استان‌ها در ميان گروه‌هايي كه نمايش آماده مي‌كنند، فرهنگ گفت‌وگو با نويسنده و كارگردان وجود دارد و آنان آزادانه مي‌توانند اجراها را مشاهده كنند، اين امر نشان مي‌دهد هنرمندان تئاتر به هنر گفت‌وگو نياز دارند، بايد مسائلي كه وجود دارد كنار گذاشته شود.

وي خاطرنشان كرد: تئاتر با گفت‌وگو شكل مي‌گيرد، زيرا گفت‌وگو موجب تقابل و تعامل مي‌شود، بنابراين لازم است تئاتر جايگاه خود را ارتقا دهد، حضور پررنگ خانم‌ها در اين دوره بي نظير بود كه جاي تقدير و تشكر دارد.

داور چهارمين همايش تئاتر تك در چهارمحال و بختياري اضافه كرد: آنچه در اين دوره از جشنواره وجود داشته حضور نويسندگان بومي است، يكي از معضلات تئاتر ايران، نبود نويسنده خوب است، از بين هفت اثر اجرا شده ۴ اثر از نويسندگان نمايش‌ها بومي بودند، بايد اين مساله را به فال نيك گرفت و تقويت كرد، اميدواريم اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري با تعامل حوزه هنري اين استان از نمايشنامه نويسان حمايت كنند، تا اعتبار خوبي به گروه‌هاي فعال تزريق شود.

بزرگ نيا در مورد تئاتر تك بيان كرد: تئاتر تك گونه‌ها و زيرشاخه‌هاي زيادي دارد و بايد نگاه هنرمندان جدي‌تر و علمي‌تر باشد.


برگشت به تلکس خبرها